Firma ASO Mieczkowski ukończyła naprawę poziomu P4 pierwszego z dziesięciu spalinowych zespołów trakcyjnych SA136 województwa zachodniopomorskiego. Zlecenie poprzedził jeden z najdziwniejszych przetargów na rynku kolejowym.
Jak poinformowała "Rynek Kolejowy" Monika Mieczkowska-Arcabowicz z firmy Serwis Pojazdów Szynowych ASO Mieczkowski, pierwszy z dziesięciu pojazdów SA136 o numerze 006 został odebrany i dostarczony w dniu dzisiejszym do Kołobrzegu. – SA136-005 przyjechał do nas w dniu 22 czerwca, a w weekend odbieramy trzeci pojazd od zamawiającego na przegląd (SA136-002) – informuje przedstawicielka firmy.
Umowa na przeglądy P4 z Województwem Zachodniopomorskim została podpisana po wyjątkowo skomplikowanej procedurze przetargowej. Urząd marszałkowski
oddzielnie wybierał m.in. wykonawcę napraw zestawów napędowych, ale postępowanie na naprawy samych pojazdów przeciągało się, a w końcu zostało unieważnione.
W powtórnym postępowaniu ASO Mieczkowski, z ofertą wartą 31 139 910 złotych brutto,
pokonał producenta pojazdów – Pesę. Podpisując w marcu umowę z wykonawcą, urząd od wielu miesięcy miał już podpisaną umowę z Voith Turbo na naprawę samych zestawów napędowych.