Dzisiaj (21 listopada) po cichu wyjechał pierwszy warszawski Jazz Duo. Od południa wozi pasażerów na linii nr 23. Tramwaje Warszawskie kupiły w sumie 50 dwukierunkowych Jazzów.
Dzisiaj po godzinie 14 z zajezdni Wola wyjechał pierwszy Jazz Duo w ruchu liniowym. Zabrał pasażerów linii 23 w kierunku Czynszowej. – Tramwaj nie jest jeszcze odebrany. To już końcowy etap procedury. Tramwaj musi przejechać 5 tysięcy kilometrów bez awarii i przestojów – mówi Monika Wierzbicka z Tramwajów Warszawskich.
Pojazd wyjechał z lekkim opóźnieniem. Jeszcze we wrześniu podczas premiery warszawskiego Jazza Duo na targach InnoTrans Krzysztof Karos, prezes Tramwajów Warszawskich, liczył, że pasażerów zabierze jeszcze w październiku. Pojawienie się tramwaju w ruchu liniowym blokowały jednak problemy na wcześniejszych etapach odbiorów.
W każdym tramwaju znajduje się monitoring, system elektronicznej informacji pasażerskiej z ekranami LCD, dostosowanymi także do wyświetlania reklam. W pojeździe przewidziano 28 miejsc siedzących. Tramwaje mają zasobniki energii, które pozwolą zaoszczędzić do 7 proc. energii trakcyjnej, a także przejechać odcinek torów pozbawiony sieci trakcyjnej. Łączny koszt zamówienia to 380 mln zł brutto. Warszawa miała do wyboru cztery propozycje wyglądu. Władze postawiły na stylistykę retro. Wybór ten budzi sporo emocji. Z uwagi na swój kształt tramwaj nazywany jest „kioskiem” albo „bufetem”.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl