Dziś do zajezdni "Wola" Tramwajów Warszawskich trafił pierwszy z sześciu dwukierunkowych tramwajów Swing Duo. Zamówienie na sześć dwukierunkowych pojazdów realizowane jest w ramach dużego kontraktu na 186 tramwajów dla Warszawy.
- Swing Duo różni się od Swinga przede wszystkim tym, że ma dwie kabiny – na krańcach pojazdu. To umożliwi zmianę kierunku jazdy – bez zawracania na pętli. To bardzo istotne rozwiązanie, które na pewno będzie wykorzystywane na moście Północnym. Tramwaj musi być w pełni dostosowany do poruszania się w obu kierunkach. Są drzwi po obu stronach, są dwa biletomaty, a także dwie rampy dla niepełnosprawnych – wymienia cechy nowego pojazdu rzecznik Tramwajów Warszawskich Michał Powałka.
W najbliższych tygodniach tramwaj będzie przechodził proces homologacji. Instytut Gospodarki Przestrzennej i Mieszkalnictwa sporządzi protokół, który Pesa przekaże do Ministerstwa Transportu. - Liczymy, że niebawem tramwaj będzie skierowany na trasę – dodał rzecznik Tramwajów Warszawskich. Michał Powałka poinformował „Rynek Kolejowy” warszawiacy już w najbliższych dniach będą mogli zobaczyć tramwaj na stołecznych torach, ponieważ będzie on testowany. Rzecznik dodał, że tramwaj do czasu oddania tramwajowej przeprawy przez Wisłę na moście Północnym, będzie kursował głównie po Żoliborzu.
Jak ustalił „Rynek Kolejowy”, Tramwaje Warszawskie najprawdopodobniej jeszcze przed skierowaniem tramwaju na most Północny będą chciały wykorzystać pojazd do obsługi remontowanych linii, gdzie korzystanie z pętli będzie utrudnione. – Takie jest nasze założenie – dodał Michał Powałka.
Tramwaje Warszawskie zamówiły sześć tramwajów dwukierunkowych w ramach kontraktu na 186 tramwajów, ponieważ pojawiły się znaczne opóźnienia w budowie nowej linii na Tarchomin. Na przełomie roku, po ukończeniu budowy sieci trakcyjnej, Swingi Duo pojadą po moście Marii Skłodowskiej-Curie (Północnym) do tymczasowej zawrotki przy ul. Myśliborskiej, zlokalizowanej w niewielkiej odległości od przeprawy.