Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pierwszy polski pociąg z dopuszczeniem dla Niemiec. Wielki sukces Linka Pesy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
03-06-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pierwszy polski pociąg z dopuszczeniem dla Niemiec. Wielki sukces Linka Pesy
Fot. Pesa
Nowoczesne pociągi spalinowe Link Pesy doczekały się dokumentów zezwalających na eksploatację na terenie niemieckiej sieci kolejowej. To pierwszy taki przypadek w historii polskiego taboru kolejowego.

W drugiej połowie kwietnia „Rynek Kolejowy” informował, że zakończyły się już badania homologacyjne spalinowych Linków przeznaczonych dla Niederbarniemer Eisenbahn. Od tego czasu Pesa czekała już tylko na dokument homologacyjny. Jak potwierdza producent, niezbędne formalności zostały dopełnione dziś, 3 czerwca.

Federalny Urząd Kolejnictwa wydał właśnie dopuszczenie do eksploatacji dla spalinowego zespołu trakcyjnego Link wyprodukowanego przez Pesę na zamówienie Niederbarnimer Eisenbahn (NEB). To pierwszy w historii polskiego przemysłu pojazd kolejowy dopuszczony do ruchu w Niemczech i drugi, po austriackim Integralu z 1998 r., pociąg spalinowy wyprodukowany poza Niemcami, który otrzymał homologację umożliwiającą eksploatację w tym kraju.

Warto dodać, że pojazdy Link dla NEB mają także polską homologację, ponieważ przewoźnik przeznaczył je do obsługi pasażerskiego ruchu transgranicznego na linii Berlin – Kostrzyn nad Odrą. NEB zamówił 9 szt Linków we wrześniu 2013 roku, podczas targów Trako w Gdańsku. 

Ważny dzień dla Pesy

– To dla nas ważny dzień w historii firmy. Nie tylko dlatego, że homologacja ostatecznie otwiera pojazdom Pesy drogę na kolejny rynek zagraniczny – tym razem jeden z największych, bardzo wymagający rynek niemiecki. Jesteśmy oczywiście dumni, że to nasza firma jest jedną z pierwszych na świecie, która produkując poza Niemcami uzyskała dopuszczenie na tamtejsze tory, ale równie ważne jest potwierdzenie słuszności naszej koncepcji rozwoju. To świadomie obrana droga samodzielnego dochodzenia do celu; bez wchodzenia w konsorcja, bez korzystania z gotowego, cudzego know-how. To droga dłuższa, zapewne trudniejsza, często kosztowna, ale dająca producentowi z polskim kapitałem i z polską myślą techniczną bezcenne doświadczenia, a przede wszystkim trwałe kompetencje pozwalające konkurować ze światową czołówką nie doraźnie, „przy okazji”, lecz konsekwentnie i w długim horyzoncie – powiedział prezes Pesy Tomasz Zaboklicki.

– Cieszymy się, że nowe pojazdy Link otrzymały homologację i że w przyszłości będziemy mogli zaoferować obsługę bezpośrednich połączeń kolejowych pomiędzy Polską i Niemcami nowoczesnymi pojazdami. Będzie to nowa jakość w ruchu transgranicznym. Jednocześnie jesteśmy dumni, że dzięki temu, bardzo wyrazistemu pod względem designu pociągowi, będziemy mogli wzbogacić wizerunek kolejowego ruchu regionalnego w Berlinie i Brandenburgii – dodał prezes NEB Detlef Bröcker.

– Przede wszystkim dziękuję całej grupie projektowej – zarówno niemieckim, jak i polskim kolegom – za znakomitą współpracę. Od początku widać było, że obu stronom bardzo zależy na jak najlepszych, zwłaszcza dla pasażerów, efektach. Chcę także podziękować prezesom obu firm za to, że obdarzyli mnie zaufaniem i pozwolili prowadzić tak strategiczny projekt. To nie była łatwa praca, ale jeśli jasno formułowane są oczekiwania, jeśli cierpliwie i konsekwentnie staramy się sprostać wymaganiom, a zamawiający okazuje zrozumienie i współpracuje tak, jak nasi partnerzy z NEB, można doprowadzić projekt do szczęśliwego finału – stwierdziła natomiast szefowa kontraktu ze strony Pesy Aleksandra Speier.

Teraz czas na DB

W pierwszej kolejności otwiera to możliwość realizacji kontraktu dla prywatnego przewoźnika NEB. Ale to również dobry prognostyk przed dostawami dla Deutsche Bahn. Narodowy niemiecki przewoźnik wymaga większej liczby badań, niż NEB, ale Pesa jest już za ich półmetkiem. Piszemy o tym tutaj.

Jak przyznaje prezes Tomasz Zaboklicki, zamówienia z rynku niemieckiego będą w tym roku dla Pesy najważniejsze. Dziś producent wykonał przełomowy krok ku ich realizacji. 
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

Biznes

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

inf. pras. PKP Intercity 17 lipca 2023

Zobacz również:

NEB we wschodniej Brandenburgii do 2036 roku. Pociągi na baterie

Biznes

NEB we wschodniej Brandenburgii do 2036 roku. Pociągi na baterie

Artur Bogdanowicz, Jakub Madrjas 06 czerwca 2021

Wszystko o Linkach dla NEB

Tabor i technika

Wszystko o Linkach dla NEB

jm, Rynek Kolejowy/Pesa 04 czerwca 2016

Spłonął pociąg obsługujący linię Kostrzyn - Berlin

Tabor i technika

Spłonął pociąg obsługujący linię Kostrzyn - Berlin

lk, Rynek Kolejowy 08 stycznia 2016

Pozostałe z wątku:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

Biznes

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

inf. pras. PKP Intercity 17 lipca 2023

Zobacz również:

NEB we wschodniej Brandenburgii do 2036 roku. Pociągi na baterie

Biznes

NEB we wschodniej Brandenburgii do 2036 roku. Pociągi na baterie

Artur Bogdanowicz, Jakub Madrjas 06 czerwca 2021

Wszystko o Linkach dla NEB

Tabor i technika

Wszystko o Linkach dla NEB

jm, Rynek Kolejowy/Pesa 04 czerwca 2016

Spłonął pociąg obsługujący linię Kostrzyn - Berlin

Tabor i technika

Spłonął pociąg obsługujący linię Kostrzyn - Berlin

lk, Rynek Kolejowy 08 stycznia 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5