W województwie lubuskim zaczął kursować pierwszy z dwóch fabrycznie nowych pojazdów, zakupionych w poznańskiej firmie FPS H. Cegielski. To pojazd zarówno z napędem spalinowym, jak i elektrycznym.
W przetargu organizowanym
w sierpniu ubiegłego roku przez wspomniany samorząd, ten chciał pozyskać dwa składy: jeden dwuczłonowy i jeden trójczłonowy. Postępowanie zaskakiwało czasem na dostawę pociągów, który wyznaczono na około 3 miesiące.
W tak ekstremalnie krótkim czasie spalinowo-elektryczne jednostki zgodziła się dostarczyć jedynie Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielski z Poznania. W poniedziałek, 16 września Plus (
seria 227M-001) wyjechał z pierwszymi pasażerami.
Jak opisuje Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, spalinowo - elektryczny zespół trakcyjny Plus jest tym krótszym pojazdem - posiada dwa człony. Człon spalinowy wyposażony jest w przedział agregatów prądotwórczych i silniki asynchroniczne prądu przemiennego, WC przystosowane dla osób z niepełnosprawnością oraz w przedział służbowy. Człon elektryczny wyposażony jest w małe WC oraz w miejsce przeznaczone do przewozu rowerów. Skład może rozwijać prędkość 120 km/h przy napędzie spalinowym i 160 km/h przy napędzie elektrycznym. Całkowita pojemność pojazdu to 229 miejsc, w tym 84 miejsca siedzące.
Nowy skład serii 227M-001 pierwszy przejazd odbył na trasie Gorzów Wlkp. - Witnica - Gorzów Wlkp. Od wtorku, 17 września pociąg kursuje w północnej części województwa lubuskiego, gdzie jest użytkowany przez Polregio.