Wojewoda wielkopolski ponownie wydał pozwolenie na budowę dla modernizacji odcinka Poznań – Rokietnica linii E59.
Decyzja zatwierdzająca projekt budowlany i udzielająca pozwolenia na budowę dla modernizacji linii E59 na odcinku od km 0+000 do km 18+360 (Poznań – Rokietnica) z rygorem natychmiastowej wykonalności została wydana już 15 lutego. Do wojewody wpłynęło jednak odwołanie od tej decyzji. Wczoraj (23 sierpnia) wydano ją ponownie. W międzyczasie (12 czerwca) PLK uzyskała pozwolenie na budowę w zakresie linii potrzeb nietrakcyjnych.
W zakresie pozostałych pozwoleń dla modernizacji linii Poznań – Szczecin, PLK od 26 czerwca tego roku dysponuje pozwoleniem na budowę dla odcinka Rokietnica – Wronki od (km 18+360 do km 52+265), również wydanym z rygorem natychmiastowej wykonalności. Co ciekawe, w toku procedowania decyzji dla tego odcinka Starosta Szamotulski wystąpił z wnioskiem o umieszczenie w decyzji lokalizacyjnej jednoznacznego zapisu o technicznej możliwości włączenia w przyszłości do zmodernizowanej linii kolejowej E59 linii kolejowej nr 368 relacji Szamotuły – Międzychód. PKP PLK poinformowały wojewodę, że pod względem technicznym istnieje możliwość włączenia linii w przyszłości, ale nie widzą potrzeby wprowadzenia we wniosku informacji w powyższym zakresie. Wojewoda przychylił się do tego stanowiska.
W marcu wojewoda wielkopolski Zbigniew Hoffmann
poinformował, że wydał decyzję lokalizacyjną dla odcinka Wronki – Dobiegniew. W rzeczywistości nie obejmuje ona odcinka do Dobiegniewa (km 106) a jedynie do Krzyża, od km 52+265 do km 81+877. Oddzielnie zostało wydane pozwolenie dla odcinka od km 81+877 do km 87+820 przez Krzyż, ale z
ograniczeniem prędkości pociągów, o które zresztą
wnioskowała sama PLK.
Jeśli chodzi o dalszą część inwestycji, to na początku lipca wojewoda zachodniopomorski wszczął postępowanie dotyczące decyzji lokalizacyjnej dla odcinka Choszczno – Stargard (od km 139,750 do km 171,900). Jak informowaliśmy wczoraj, PLK
ogłosiła właśnie przetarg na prace na tym odcinku. Do końca 2020 roku należy jeszcze zmodernizować odcinek Choszczno – Dobiegniew i Stargard – Szczecin Dąbie, ale nie wszczęto jeszcze nawet postępowań w sprawie uzyskania decyzji lokalizacyjnej. Stan pozostałych przetargów dla tego odcinka
można znaleźć tutaj.