Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pierwszy kontrakt Stadlera w Nowej Zelandii

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
12-10-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pierwszy kontrakt Stadlera w Nowej Zelandii
rys. Stadler
Nowozelandzkie koleje KiwiRail zamówiły w Stadlerze 57 nowych lokomotyw spalinowych. Zamówienie o wartości 228 milionów euro ma być początkiem dłuższej współpracy. 

To pierwszy kontrakt Stadlera w Nowej Zelandii, ale wygląda na to że nie ostatni; jest to bowiem pierwszy kontrakt wykonawczy w ramach podpisanej jednocześnie wieloletniej umowy ramowej na dostawy lokomotyw sześcioosiowych. Stadler opracuje je specjalnie dla państwowych kolei. KiwiRail to zresztą nie tylko przewoźnik, ale również zarządca infrastruktury i operator promów.

Jak informuje Stadler, lokomotywa sześcioosiowa w układzie Co-Co będzie musiała poradzić sobie na miejscowych liniach wąskotorowych o bardzo wymagających profilach. Pociągnie zarówno składy towarowe, jak i pasażerskie. Stadler wyposaży ją zgodnie z europejskimi standardami emisji (Stage V), co wpłynie na niższe zanieczyszczenie środowiska i zużycie paliwa. KiwiRail podkreśla, że to ważny krok w kierunku osiągnięcia zeroemisyjności przewozów do 2050 roku - choć mimo wszystkich wymienionych zalet trudno za taki krok uznać kupowanie diesli.

Nowa lokomotywa będzie miała wąskie, samonośne pudło, dwie kabiny sterownicze i moc 3000 kW. 57 spalinowozów pozwoli na wymianę całej floty Wyspy Południowej, gdzie średni wiek lokomotyw to aż 47 lat. Dzięki większej mocy, KiwiRail będzie mogło ograniczyć liczbę jednostek w stosunku do stanu obecnego. Przewoźnik liczy też na wyższą sprawność nowego taboru, co pomoże w przenoszeniu przewozów z dróg na kolej.

Pierwsze lokomotywy mają zostać dostarczone w 2024 roku. 
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5