Do przewoźnika PKP Intercity przyjechały już pierwsze wagony 168A zmodernizowane przez Newag. Gruntownie przebudowane pojazdy trafiły właśnie do Krakowa i Gdyni. Docelowo do PKP Intercity dotrzeć ma 16 wagonów.
Do Krakowa i Gdyni trafiły już pierwsze zmodernizowane przez Newag wagony 168A. Osiem pojazdów dotarło już do Krakowa, gdzie obecnie spotkać można je już w ruchu, z kolei do Gdyni dotarły cztery wagony, natomiast jeszcze cztery są już na etapie odbiorów przez PKP Intercity.
Kontrakt za 53 mln zł brutto
dotyczył więc łącznie modernizacji 16 wagonów typu 111A. Wagony te zostały gruntownie zmodernizowane i przygotowane do kursowania z prędkością 160 km/h. Nie znajdziemy w nich już tradycyjnych przedziałów, zgodnie z życzeniem PKP Intercity przebudowano je do standardu bezprzedziałowego, z dużą częścią do przewozu rowerów, nart czy większego bagażu.
Nowoczesny wygląd przestrzeni pasażerskiej uzyskano dzięki zastosowaniu modułowych paneli poliestrowo-szklanych. Dyskretne, dobrze dobrane oświetlenie, ergonomiczne fotele, wyciszone szczelne okna wyposażone w rolety dzienne i nocne nadały wnętrzu wagonu elegancki i komfortowy wygląd. Projektanci nie zapomnieli także o zwiększonej izolacji ścian wagonu co poprawiło jego parametry termiczno-akustyczne. Fotele wyposażone zostały w gniazdka elektryczne umożliwiające podłączenie laptopa lub telefonu komórkowego.
Niestety PKP Intercity nie zdecydowało się na zlecenie zmiany wózków wagonów na cichsze. W najnowszych przetargach – przy zlecaniu napraw poziomu P5 (naprawa główna) – przewoźnik oczekuje już montażu nowoczesnych wózków. Za modernizację wagonów (i 3-letnią ich gwarancję) PKP Intercity zapłaciło 53 mln złotych brutto.