Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Nowe wagony dla pociągów nocnych w Wielkiej Brytanii [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
27-01-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Serco/Railway Gazette/tk

Podziel się ze znajomymi:

Hiszpański CAF dostarczył pięć pierwszych wagonów brytyjskiemu przewoźnikowi – firmie Serco Caledonian Sleeper. Już w październiku rozpoczną one regularne kursy z pasażerami na pokładzie w relacji Londyn – Szkocja. Łącznie zostało zamówionych 75 takich wagonów. Ich całkowity koszt to ok. 100 mln funtów.

Serco zostało wybrane na operatora koncesyjnego przez Ministerstwo Transportu Szkocji w maju 2014. Umowa dotyczy obsługi trasy łączącej Glasgow, Edynburg, Aberdeen, Inverness oraz Fort William w Szkocji z Londynem. Koncesja będzie trwała 15 lat i rozpoczęła się w kwietniu 2015 roku.

Wagony wyprodukowane w północnej Hiszpanii, w zakładzie CAF w Beasain, pozwolą na wyłączenie z eksploatacji taboru, który powstał w latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych ubiegłego stulecia. Zakup 75 wagonów to pierwsza poważna inwestycja taborowa tego typu w Wielkiej Brytanii od ponad 35 lat. Na zamówienie dla przewoźnika składała się dostawa pięciu różnych typów wagonów, które utworzą 4 składy po 16 wagonów każdy, plus 11 wagonów rezerwowych. Wagony zapewnią różne opcje podroży. Ma być w nich zapewniona przestrzeń dla cateringu. Producent gwarantuje wysoki poziom dostępności. Producent podkreśla, że wagony będą bardziej komfortowe niż kursujące obecnie.

– Wierzymy, że nowe wagony sypialne wyznaczą zupełnie nowy standard w podróżach pociągami nocnymi. Współpracowaliśmy blisko z departamentem transportu Szkocji od czasu, gdy formalnie przejęliśmy połączenie Londyn – Szkocja – powiedział Peter Strachan, szef Serco Caledonian Sleeper. – Pociągi nocne są znane w Wielkiej Brytanii jako doskonały sposób podróży. Naszą misją jest usprawnić każdy aspekt tej podróży – dodał.

Bilety w relacji Lodyn – Glasgow/Edynburg mają kosztować od 45 funtów za podróż w strefie miejsc siedzących do 200 funtów w wagonie sypialnym o najwyższym standardzie. Wnętrza są dziełem szkockiego projektanta Iana Smitha. W wagonach będzie dostęp do bezprzewodowego internetu, znajdą się tam gniazdka, a drzwi do przedziałów będą otwierane specjalnymi kartami – podobnie jak w hotelach. W pociągach nocnych będą specjalnie przystosowane miejsca dla pasażerów z ograniczoną mobilnością.

Projekt zakupu taboru jest finansowany kwotą 60 milionów funtów ze środków szkockiego ministerstwa, z dodatkowym finansowaniem zapewnionym przez firmę Caledonian Sleepers Rail Leasing, spółkę zależną Lombard North Central Plc.

Jak już informowaliśmy, wagony będą wyposażone w przetwornice zasilania pomocniczego (PSM-100) z polskiego Medcomu.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pociągi nocne będą obsługiwane także przez Flirty

Pasażer

Deficytowe nocne pociągi PKP Intercity

Pasażer

Deficytowe nocne pociągi PKP Intercity

jar, Rynek Kolejowy 23 stycznia 2018

SNCF szuka chętnych do przejęcia nocnych pociągów

Biznes

SNCF szuka chętnych do przejęcia nocnych pociągów

lp, Rynek Kolejowy 08 kwietnia 2016

Austria chce inwestować w połączenia nocne. Inaczej niż pozostałe kraje Europy

Tabor i technika

Kutno: Postulaty do rozkładu IC obnażają słabość kolei średniego zasięgu

Pasażer

Zobacz również:

Pociągi nocne będą obsługiwane także przez Flirty

Pasażer

Deficytowe nocne pociągi PKP Intercity

Pasażer

Deficytowe nocne pociągi PKP Intercity

jar, Rynek Kolejowy 23 stycznia 2018

SNCF szuka chętnych do przejęcia nocnych pociągów

Biznes

SNCF szuka chętnych do przejęcia nocnych pociągów

lp, Rynek Kolejowy 08 kwietnia 2016

Austria chce inwestować w połączenia nocne. Inaczej niż pozostałe kraje Europy

Tabor i technika

Kutno: Postulaty do rozkładu IC obnażają słabość kolei średniego zasięgu

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5