Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pierwsze Pendolino dotarło do Grecji

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
23-01-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pierwsze Pendolino dotarło do Grecji
Pierwszy z zespolonych zespołów trakcyjnych ETR470 Pendolino z wychylnym pudłem został właśnie dostarczony do Grecji. Nie są to nowe pojazdy, ale mają zapewnić nowy standard usług na najważniejszej w kraju linii Ateny – Saloniki.

Po tym jak Koleje Włoskie (FS) stały się właścicielem państwowego greckiego przewoźnika Trainose we wrześniu 2017 roku, Włosi zapowiedzieli szereg inwestycji, które mają poprawić jakość przewozów. Jednym z pomysłów FS było przeniesienie na włoskie tory budowanych pomiędzy 1993 a 1997 rokiem zespolonych składów Pendolino z wychylnym pudłem. FS zdecydowały się na ten krok po udanych testach Pendolino na włoskich torach prowadzonych w 2018 roku. Jest to tym zasadniejsze, że zakończyła się modernizacja linii Saloniki – Ateny.

Pierwszy z pojazdów przeszedł przeglądy i poważną przebudowę, na którą składa się dostosowanie go do napięcia 25 kV 50 Hz, wyposażenie w greckie systemy bezpieczeństwa, montaż ETCS poziomu pierwszego, odświeżenie wnętrza i zabudowa nadajników wifi. Na razie do Grecji dotarł pierwszy z pięciu ETR470, które planowano do obsługi 530-kilometrowej trasy już od marca 2021 (termin ten może się jednak zmienić). Czas przejazdu pociągiem ma wynieść 3 i pół godziny, obecnie pociągi kursują między Salonikami a Atenami w 4 godziny i 10 minut.

Zlecenie na przebudowę i utrzymanie składów otrzymał Alstom. Kontrakt wart jest łącznie 40 milionów euro.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Alstom: 80% energii elektrycznej z fotowoltaiki

Infrastruktura

Alstom: 80% energii elektrycznej z fotowoltaiki

Mikołaj Kobryński 18 lipca 2023

Hitachi zbudowało 20 elektryczno-bateryjno-spalinowych ezetów

Tabor i technika

Stadler dostarczy wąskotorowe pociągi dla linii wokół Wezuwiusza

Tabor i technika

Polskie Pendolino będzie się Ślimaczyć

Infrastruktura

Polskie Pendolino będzie się Ślimaczyć

Rynek Kolejowy 14 grudnia 2012

Budowa centrum serwisowego dla Pendolino na półmetku

Infrastruktura

Zobacz również:

Alstom: 80% energii elektrycznej z fotowoltaiki

Infrastruktura

Alstom: 80% energii elektrycznej z fotowoltaiki

Mikołaj Kobryński 18 lipca 2023

Hitachi zbudowało 20 elektryczno-bateryjno-spalinowych ezetów

Tabor i technika

Stadler dostarczy wąskotorowe pociągi dla linii wokół Wezuwiusza

Tabor i technika

Polskie Pendolino będzie się Ślimaczyć

Infrastruktura

Polskie Pendolino będzie się Ślimaczyć

Rynek Kolejowy 14 grudnia 2012

Budowa centrum serwisowego dla Pendolino na półmetku

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5