Budowa odcinka D w centrum zaczęła się jako jedna z ostatnich. Nic dziwnego, że prowadzone w tym miejscu dotąd prace nie przypominały jeszcze inwestycji tramwajowej. Teraz jednak powstają właśnie pierwsze wzmocnienia pod przyszły buspas połączony z torowiskiem tramwajowym. Natomiast Torpol ma problemy z postępem prac.
Firma Balzola rozpoczęła zamykanie centrum Olsztyna 8 marca. Dzisiaj widać już więcej niż tylko głębokie wykopy pod wymianę instalacji podziemnych. W kolejnym etapie wykonawca wydziela już pas ruchu dla tramwajów i autobusów. Będzie on wzmocniony betonowym podłożem. Taki zabieg zostanie zastosowany na całej długości, gdzie tramwaje i autobusy będą poruszały się po wspólnym pasie na środku jezdni. Rozwiązanie to bardzo popularne w dużych miastach i bardzo ekonomiczne, bo pozwala zaoszczędzić miejsce, które wykorzystają w przypadku Olsztyna piesi.
W związku z tym rozwiązaniem pojawią się na ulicy Kościuszki przystanki wiedeńskie, gdzie część jezdni na długości peronu będzie podwyższona, by wymusić na kierujących samochodami obniżenie prędkości. Ma to zapewnić bezpieczeństwo pasażerom, którzy żeby wsiąść do autobusu lub tramwaju będą musieli pokonać jezdnię.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl