Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pierwsze Flirty Kolei Mazowieckich pojadą na naprawę P5

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
07-03-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pierwsze Flirty Kolei Mazowieckich pojadą na naprawę P5
fot. KM
Koleje Mazowieckie i Stadler Service Polska podpisały umowę na wykonanie napraw w poziomie utrzymania P5 dla 10 sztuk pojazdów ER75 Flirt wraz z modernizacją. Jej wartość to ponad 101 mln zł brutto.

Koleje Mazowieckie musiały ogłosić dwa przetargi, by wybrać wykonawcę naprawy głównej swoich Flirtów pierwszej generacji. Dziesięć pojazdów będzie wyglądać jak nowe i przejdzie lifting. Zgodnie z zapisem zawartym w kontrakcie, naprawy zostaną przeprowadzone do końca 2024 roku.

- W 2006 r. zostały podpisane, pierwsze w Polsce, umowy z firmą Stadler przez Samorząd Województwa Mazowieckiego i Samorząd Województwa Śląskiego. Łącznie zostało zamówionych 14 szt. pojazdów ER75 Flirt, w tym 10 z nich dla Kolei Mazowieckich. Na bazie tego kontraktu szwajcarski producent podjął decyzję o wybudowaniu zakładu produkcyjnego w Siedlcach. Obecnie są w nim m.in. produkowane na nasze zamówienie najnowsze pojazdy tego typu, czyli ezt ER160 FLIRT3. Moim zdaniem to najlepszy dowód na to, że ta wieloletnia współpraca jest korzystna zarówno dla producenta, jak i przewoźnika. Mam także nadzieję, że wykonanie napraw w poziomie utrzymania P5 naszych pierwszych pojazdów FLIRT przebiegnie sprawnie i terminowo – mówi Robert Stępień, prezes Kolei Mazowieckich cytowany w komunikacie.

Jak przyznaje Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich, zarówno inwestycje w nowe pojazdy, jak też utrzymanie i modernizowanie posiadanego taboru, są bardzo ważne dla funkcjonowania kolejowej spółki przewozowej. - EZT ER75 FLIRT były pierwszymi nowoczesnymi pojazdami zakupionymi przez Samorząd Województwa Mazowieckiego dla naszej Spółki. Pierwsze z nich zostały wdrożone do eksploatacji w połowie 2008 r. To było duże wydarzenie. Od tego czasu dużo się zmieniło. Obecnie w parku taborowym mamy 319 pojazdów różnych typów. Większość to pojazdy nowe oraz poddane modernizacji w różnym zakresie. Niedawno odebraliśmy 46. i 47. ezt ER160 FLIRT3. Oprócz inwestycji taborowych dbamy także o zaplecza techniczne, w których wykonywane są niezbędne prace związane z bieżącym utrzymaniem pojazdów. Naprawy P5 pojazdów ER75 FLIRT są obligatoryjne, a przy okazji tych napraw jest możliwa niezbędna modernizacja naszych Flirtów – mówi Czesław Sulima.

Naprawy w poziomie utrzymania P5 obejmą m.in. szczegółowe sprawdzenie stanu technicznego podzespołów i zespołów, połączone z ich częściowym demontażem z pojazdów oraz wymianą, a także poprawki malarskie uszkodzonych powierzchni, czy usuwanie wad mechanicznych pudeł pojazdów. Zostaną także przeprowadzone prace modernizacyjne, których celem jest poprawa właściwości ezt, a także dostosowanie do aktualnych wymagań dla tego typu taboru. - Od początku eksploatacji pojazdów Flirt dostarczonych w ramach zamówienia z 2006 roku Stadler prowadzi ich utrzymanie i serwis. Model współpracy producenta z przewoźnikiem, w ramach którego to producent serwisuje i modernizuje dostarczone pojazdy to gwarancja, że zostaną one właściwie przygotowane do dalszej eksploatacji i będą dobrze służyły przewoźnikowi i pasażerom w kolejnych latach. Cieszymy się na kolejne zlecenie w ramach wieloletniej, udanej współpracy z Kolejami Mazowieckimi – mówi w komunikacie Marcin Polit, dyrektor zarządzający Stadler Service Polska.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5