Z opóźnieniem wraca do PKP Intercity pierwsza z lokomotyw, która przeszła naprawy i przegląd poziomu P4 w zakładzie Pesy w Mińsku Mazowieckim.
Przetarg na prace poziomu P4 przy lokomotywach EP09, konieczne do tego, by wciąż mogły operować na szlakach, PKP Intercity ogłosiło w lutym 2022. Sprawa była pilna, bo lokomotyw zdolnych kursować z prędkością 160 km/h spółce brakuje, a był to już trzeci przetarg na przeglądy. Poprzednie dwa nie przyniosły rozstrzygnięcia. Ostatecznie wybrano ofertę Pesa Mińsk Mazowiecki (dawniej ZNTK Mińsk Mazowiecki), który z PKP Intercity podpisał umowę
na początku sierpnia 2022 roku. Dotąd nie zajmował się tak dużymi naprawami tych elektrowozów.
Ostatecznie PKP Intercity, z wielotygodniowym opóźnieniem zaczyna otrzymywać swoje lokomotywy z powrotem. – W zakładzie Pesa Mińsk Mazowiecki 16 marca ukończono naprawę P4 pierwszej lokomotywy serii EP09 z numerem taborowym 005. Wkrótce zostanie włączona do ruchu. Kolejne będą oddawane z naprawy sukcesywnie od kwietnia – napisała Agnieszka Serbeńska z biura prasowego PKP Intercity.
Pesa Mińsk Mazowiecki zajmuje się serwisem piętnastu lokomotyw EP09. Opcją jest serwis kolejnych siedmiu. Pozostałymi zajmie się własny zakład PKP Intercity – Remtrak w Idzikowicach.