PKP SKM Trójmiasto 5 grudnia zawarto umowę z Przedsiębiorstwem Usługowo-Handlowym „Rajbud” na wykonanie przebudowy przystanku Rumia Janowo. Teraz przewoźnik prezentuje pierwsze efekty prac.
Wartość umowy sięga ok. 8,2 mln zł. Wykonawca przesunął już tor nr 502 do przystanku, na którym powstała także nowa krawędź. Zgodnie z projektem istniejące perony, wiaty przystankowe i ławki zostały wywiezione na składowisko śmieci. Zaś zegary, głośniki, kosze, gabloty i tablice z nazwą – zdane do SKM. Na nowych peronach pojawią się podświetlane gabloty, 16 ławek stalowych z siedziskiem z drewna egzotycznego Jatoba, nowe oznakowanie, kasowniki, kosze oraz cztery wiaty o wymiarach 419x126x215cm. Na przystanku pojawią się także monitoring i zintegrowany system informacji. Remontowi zostanie poddana kładka, a na peron będzie można dostać się z pomocą wind.
W ramach prac przewidziano modernizację nawierzchni torowej na wysokości przystanku o długości 0,85 km (tor 501) i 0,586 km (tor 502). Wykonawca ma za zadanie wykonać odwodnienie, a nasypy umocnić i odnowić. Prace obejmują również sieć trakcyjną, dzięki którym pojawiają się nowe konstrukcje bramkowe.
Lista zadań zawiera też usunięcie ponad 90 drzew, 744 m2 drzew o obwodzie pnia poniżej 25 lub 35 cm, a także ponad 450 m2 krzewów. Zabezpieczone zostanie 28 drzew i krzewów, 10 drzew oraz 514 m2 krzewów zostanie poddanych cięciom pielęgnacyjnym. Odtworzone skarpy zostaną pokryte humusem.
SKM ponadto zapowiedziała dalsze modernizacje przystanków. Plan zakłada przebudowę
siedmiu ostatnich przystanków wzdłuż linii 250.