PKP Intercity umieściło w pierwszym wagonie typu Combo automat vendingowy. Docelowo maszyny uzupełnią ofertę gastronomiczną we wszystkich pociągach kategorii InterCity.
Automat został uruchomiony w wagonie pociągu IC Strzelecki relacji Warszawa – Gorzów Wielkopolski – Warszawa. W maszynach będzie można kupić zimne i ciepłe napoje, świeże kanapki oraz przekąski - batony, wafelki, czipsy. W trakcie pilotażu codzienną obsługą automatów zajmie się spółka Wars.
– Projekt ma na celu uzupełnienie oferty gastronomicznej we wszystkich pociągach kategorii IC. W każdym pociągu tej kategorii znajdować się będzie jedna para automatów (jeden na napoje zimne i przekąski oraz drugi na napoje ciepłe). Dzięki takiemu rozwiązaniu, pasażerowie będą mieli możliwość skorzystania z usługi gastronomicznej przez cały czas trwania podróży – napisało biuro prasowe PKP Intercity. W maszynach zapłacimy wyłącznie kartą.
– Pilotaż ma na celu wypracowanie zasad funkcjonowania, weryfikację skali zapotrzebowania i przygotowanie Spółki do realizacji usługi w docelowym zakresie. Po pozytywnym wyniku pilotażu, PKP Intercity będzie mogło skorzystać z prawa opcji na dostawę 118 automatów do 45 wagonów Combo i 14 zmodernizowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych ED74 wraz z serwisem technicznym automatów na kolejne 48 miesięcy – czytamy.
Automaty znajdują się tam, gdzie w wagonach Combo jest przedział dla rowerów. Widać, że ich montaż wymagał ingerencji w budowę wagonu. Do tej pory była w tym miejscu charakterystyczna półka, na której można było usiąść gdy w pociągu brakowało miejsc siedzących.
W kolejnych wagonach, które do standardu COMBO modernizuje dla PKP Intercity H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych i Remtrak, automaty będą montowane już w trakcie modernizacji.
Nowe urządzenia pojawią się w pociągach:
1. 17100 (78101)/(87100)71100 Strzelecki w relacji Warszawa – Gorzów Wielkopolski – Warszawa,
2. 18100/81100 Gałczyński w relacji Warszawa – Gorzów Wielkopolski – Warszawa,
3. 18106/81106 Mewa w relacji Warszawa – Świnoujście – Warszawa oraz,
4. 18102/81102 Podlasiak w relacji Suwałki – Świnoujście – Suwałki,
5. 17104/71104 Warta w relacji Warszawa – Poznań w niedziele, Poznań – Warszawa w poniedziałki,
6. 65102/56102 Mamry w relacji Wrocław – Olsztyn – Wrocław,
7. 57102/75102 Drwęca w relacji Olsztyn – Poznań – Olsztyn,
8. 75106/57106 Lednica w relacji Poznań – Gdynia – Poznań
9. 57104/75104 Bachus w relacji Gdynia - Zielona Góra – Gdynia,
10. 57150/75150 Zatoka w relacji Poznań – Gdynia – Poznań.
Lista składów z maszynami vendingowymi może ulec zmianie, np. przy wprowadzeniu nowego rozkładu jazdy. Dostawcą maszyn, wyłonionym w drodze przetargu, jest firma Quattro.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.