Newag zakończył budowę pierwszej polskiej lokomotywy, która ma prowadzić pociągi z prędkością 200 km/h. Rozpoczynają się testy wielosystemowego elektrowozu.
Budowa pierwszego pojazdu wielosystemowego z rodziny Griffin opóźniła się, ale jak dowiedział się "Rynek Kolejowy" pierwszy z nich jest wreszcie gotowy. - Z dniem 11 września rozpoczynamy proces homologacyjny naszej najnowszej lokomotywy elektrycznej Griffin E4MSUa - poinformował "Rynek Kolejowy" rzecznik Newagu Łukasz Mikołajczyk.
Niebawem odbędą się badania statyczne hamulca, które zostaną przeprowadzone w Krakowie. - Następnie na przełomie września i października lokomotywa rozpocznie badania na torze testowym w Żmigrodzie - informuje przedstawiciel producenta.
Pierwsze zdjęcia wielosystemowego Griffina na 200 km/h
zaprezentowaliśmy w czerwcu tego roku. Również w tamtym miesiąciu PKP Intercity powiększyło zamówienia w Newagu o
kolejne 5 lokomotyw wielosystemowych tego typu. Newag chce
pokazać wielosystemowego Griffina na gdańskich targach Trako.
Po uzyskaniu dopuszczeń lokomotywy będą mogły poruszać się z prędkością 200 km/h i pracować pod różnymi systemami napięcia u naszych sąsiadów – m.in. w Niemczech, Czechach, na Słowacji, w Austrii i na Węgrzech. PKP Intercity otworzy to drogę do zwiększenia liczy połączeń międzynarodowych, a Newagowi – być może – stworzy możliwość ekspansji zagranicznej, bo takie lokomotywy są na europejskim rynku poszukiwane (obecnie buduje je w dużych ilościach wyłącznie Siemens i Alstom).