Tabor Dębica zbudował pierwszą z trzech lokomotyw manewrowych 6Dh1 dla PCC Intermodal. Przewoźnik zamówił łącznie trzy takie pojazdy.
Pierwsza lokomotywa 6Dh1, którą dla operatora wykonał Tabor Dębica, ma zostać odebrana w drugiej połowie lipca. Będzie pracowała w terminalu PCC Intermodal w Brzegu Dolnym. Druga lokomotywa powinna wjechać na terminal PCC Intermodal w Kutnie jeszcze przed końcem lata, a trzecia zasili flotę spółki na terminalu w Gliwicach w październiku bieżącego roku. Spalinowozy, będące bardzo zaawansowaną konwersją lokomotyw SM42, będą więc służyć do prac manewrowych na trzech z pięciu terminali intermodalnych, jakimi zarządza PCC Intermodal.
Operator kupił trzy manewrówki dzięki pieniądzom z POIiŚ, wspierającym rozwój przewozów intermodalnych w Polsce. Zadanie w ramach którego PCC otrzymał dofinansowanie nazywa się „Zakup lokomotyw manewrowych do obsługi terminali intermodalnych w Kutnie, Brzegu Dolnym i Gliwicach”.
Pudło lokomotywy posadowione jest na ostoi lokomotywy i składa się z kabiny maszynisty oraz trzech kabin maszynowych będących jednocześnie osłonami przedziałów: silnikowego, sprężarkowe i szaf NN i WN. Nadwozie jest konstrukcją stalową. Poszczególne komponenty przedziałów, a więc dachy i obudowy są skręcane, dzięki czemu jest możliwy łatwy demontaż nadwozia podczas naprawy. Została obniżona wysokość przedziałów maszynowych (w stosunku do dotychczasowego rozwiązania) co znacznie poprawiło widoczność z kabiny maszynisty. Liczne drzwi w ścianach bocznych umożliwiają łatwy dostęp do maszyn i urządzeń. Dookoła przedziałów maszynowych wykonany jest pomost z barierkami.
W trakcie modernizacji wykonano całkowicie nową konstrukcję kabiny maszynisty. Kabina została zaprojektowana i wykonana zgodnie z przepisami mającymi zastosowanie w przedmiotowym zakresie. Zwiększono szerokość kabiny. W ścianach bocznych zabudowano nowoczesne okna odskokowo-przesuwne z szybami wklejanymi. Szyby czołowe zabudowano także metodą wklejania. W kabinie zabudowane są dwa ergonomiczne pulpity maszynisty, na których zainstalowano liczne aparaty i niezbędne urządzenia do sterowania lokomotywą.
Poniżej przedstawiamy dane techniczne zamówionych lokomotyw typu 6Dh-1
Układ osi - Bo-Bo Szerokość toru - 1435 [mm] Rodzaj przekładni - Elektryczna AC/DC Całkowita długość ze zderzakami - 14 240 [mm] Rozstaw osi skrajnych - 10 100 [mm] Rozstaw czopów skrętu - 7 500 [mm] Rozstaw osi wózka - 2 600 [mm] Średnica kół (na okręgu tocznym) - 1 100 [mm] Największa szerokość - 3 195 [mm] Największa wysokość od główki szyny - 4 285 [mm] Siła pociągowa przy rozruchu - 219 [kN] Prędkość maksymalna - 90 [km/h] Moc znamionowa - 708 [kW] (962 [KM]) Znamionowa prędkość obrotowa - 1 800 [obr/min] Obroty biegu jałowego - 600 [obr/min] Ilość i układ cylindrów - V12 Stopień sprężania - 16,5: 1 Zużycie paliwa na biegu jałowym - 4,5 [l/h] Jednostkowe zużycie paliwa - 200 [g/kW*h] Pojemność silnika spalinowego - 27 [l] Średnica cylindra/skok tłoka - 137,2 [mm] / 152,4 [mm]
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.