Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pierwsza lokomotywa EffiShunter 300 dla PKP Intercity gotowa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
27-10-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pierwsza lokomotywa EffiShunter 300 dla PKP Intercity gotowa
Fot. Daniel BrabenecEffiShunter 300 dla PKP Intercity
Pierwsza z niewielkich lokomotyw manewrowych EffiShunter 300 wyprodukowanych przez czeskiego producenta CZ Loko dla PKP Intercity, jest już gotowa.

Dostawcę dziesięciu lokomotyw manewrowych dla państwowej spółki poznaliśmy w połowie lutego 2021. Osiem miesięcy później pierwszy ze spalinowozów samodzielnie wyjechał na tory. Jego zdjęcie publikujemy dzięki uprzejmości pana Daniela Brabeneca, który wcześniej opublikował je na portalu Railcolor News.

Lokomotywy EffiShunter 300 będą wykorzystywane głównie do lekkich prac manewrowych na stacjach techniczno-postojowych PKP Intercity w Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu, Katowicach i Krakowie. Wszystkie dziesięć będzie dostarczonych w pierwszych miesiącach 2023.

– Realizacja umowy na dostawę lokomotyw z CZ LOKO przebiega planowo. Przewidujemy, że pierwsze lokomotywy trafią do spółki w drugim kwartale 2022 r. – oceniła Katarzyna Grzduk, rzeczniczka prasowa PKP Intercity.

– CZ Loko było w przeszłości aktywne w Polsce przede wszystkim w zakresie napraw pojazdów kolejowych. Obecnie jednak dochodzi do zmiany, duże inwestycje ukierunkowane są na zakup nowych lokomotyw. Dostarczenie 10 EffiShunterów jest tego jednoznacznym dowodem i jest nawiązaniem do zamówienia realizowanego dla Metra Warszawskiego – powiedział Roman Stříž, prezes zarządu spółki zależnej CZ LOKO Polska.

EffiShunter 300 to lekka lokomotywa dwuosiowa, zaprojektowana z myślą o możliwie najniższych kosztach produkcji i eksploatacji. Dzięki swoim rozmiarom i interoperacyjności może być również eksploatowana na specjalnych liniach metra. Lokomotywa wyposażona jest w silnik spalinowy CAT C13 o mocy 328 KW, spełniający najsurowsze normy emisji spalin EU Stage V. W kabinach, na życzenie PKP Intercity, zamontowano instalację głośnomówiącą.

PKP Intercity odnawia swoją flotę lokomotyw manewrowych także w inny sposób. W poznańskim FPS zlecono na przykład głęboką modernizację SM42. Efekt prac można było zobaczyć podczas targów Trako.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Milion sprzedanych biletów w aplikacji mobilnej PKP Intercity

Pasażer

Czwarty przetarg na naprawy okresowe EP08 zakończył się fiaskiem

Tabor i technika

ED74 po modernizacji nie mają ETCS. Czy jest im potrzebny?

Tabor i technika

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Milion sprzedanych biletów w aplikacji mobilnej PKP Intercity

Pasażer

Czwarty przetarg na naprawy okresowe EP08 zakończył się fiaskiem

Tabor i technika

ED74 po modernizacji nie mają ETCS. Czy jest im potrzebny?

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5