Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Pierwsza linia KDP w Maroku najwcześniej za dwa lata

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
06-06-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
International Railway Journal

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Pierwsza linia KDP w Maroku najwcześniej za dwa lata
Fot. ONCF
Liczący 183 km pierwszy odcinek linii dużych prędkości w Maroku zostanie otwarty w czerwcu 2018 roku. Takie są prognozy Kolei Marokańskich ONCF, które prowadzą budowę linii między Tangerem a Kenitrą. Projekt już w tej chwili ma trzyletnie opóźnienie.

Na ten moment jest zbudowany odcinek liczący 30 km. Prowadzone są na nim już pierwsze jazdy testowe. Pociągi dużych prędkości rozpędzą się na nim do maksymalnej, dozwolonej prędkości, dopiero pod koniec 2017 roku. Jak poinformował szef ONCF Mohamed Rabie Khlie, wykonawca inwestycji jest w stanie ułożyć nawet 1 km torów dziennie. Odcinek liczący 100 km ma być gotowy za około osiem miesięcy.

Projekt z poślizgiem

Trasa Tanger – Casablanca miała być przejezdna już z końcem 2015 roku, ale projekt nabrał blisko trzyletniego opóźnienia. W trakcie budowy linii na odcinku z Tangeru do Kenitry, Marokańczycy musieli mierzyć się z trudnościami w procesie pozyskiwania gruntów oraz rosnącymi kosztami inwestycji.

Prędkość 320 km/h będzie możliwa do osiągnięcia tylko na odcinku Tanger – Kenitra. Równocześnie, na odcinku odcinku Kenitra – Casablanca trwają prace, w ramach których jest modernizowana istniejąca linia. Prace pozwolą na przystosowanie tego odcinka do prędkości 220 km/h.

Flota piętrowych pociągów dostarczonych przez firmę Alstom ma rozpędzać się do 320 km/h. Pozwoli to na pokonanie dystansu Tanger – Casablanca w czasie 2 godzin i 10 minut. To ponad dwukrotnie szybciej niż w obecnych warunkach. Dziś przejazd pociągiem w tej relacji zajmuje 4 godziny i 45 minut.

6 mln podróżnych rocznie

W tej chwili Koleje Marokańskie opracowują koncepcję funkcjonowania linii KDP na terenie kraju. Pociągi mają kursować między Casablanką, Rabatem i Tangerem. Władze kolei szacują, że rocznie linią dużych prędkości przejedzie około 6 mln pasażerów. Aby osiągnąć ten wynik, pociągi mają kursować co godzinę. Ich szacowana zajętość miałaby wynosić około 70%. Składy będą poruszały się w trakcji pojedynczej (wówczas będą dostępne 532 siedzenia), albo podwójnej (1064 siedzenia). ONCF zakłada, że bilety będą dostępne w przedsprzedaży na 6 miesięcy przed uruchomieniem pierwszego pociągu.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Maroko: Linia Tanger - Casablanca otwarta

Infrastruktura

Maroko: Linia Tanger - Casablanca otwarta

Tomasz Kościelny 18 listopada 2018

Afrykańska kolej dużych prędkości jeszcze w tym roku

Infrastruktura

Warszawa: Aż 31 km nowych tras tramwajowych do 2023 r.

Zintegrowany transport

Warszawa: Aż 31 km nowych tras tramwajowych do 2023 r.

Witold Urbanowicz 02 kwietnia 2017

Nowości na bocznicach kolejowych – seminarium 12 lipca

Nasze konferencje

Nowości na bocznicach kolejowych – seminarium 12 lipca

Krzysztof Baczyński, Tor-Audytor 01 lipca 2016

Pierwszy pociąg dużych prędkości już w Afryce

Koleje Dużych Prę™dkości

Pierwszy pociąg dużych prędkości już w Afryce

IRJ/ONCF/lp, Rynek Kolejowy 04 lipca 2015

Marokańska szybka kolej z coraz większym opóźnieniem

Koleje Dużych Prę™dkości

Marokańska szybka kolej z coraz większym opóźnieniem

IRJ/lp, Rynek Kolejowy 09 lipca 2015

Zobacz również:

Maroko: Linia Tanger - Casablanca otwarta

Infrastruktura

Maroko: Linia Tanger - Casablanca otwarta

Tomasz Kościelny 18 listopada 2018

Afrykańska kolej dużych prędkości jeszcze w tym roku

Infrastruktura

Warszawa: Aż 31 km nowych tras tramwajowych do 2023 r.

Zintegrowany transport

Warszawa: Aż 31 km nowych tras tramwajowych do 2023 r.

Witold Urbanowicz 02 kwietnia 2017

Nowości na bocznicach kolejowych – seminarium 12 lipca

Nasze konferencje

Nowości na bocznicach kolejowych – seminarium 12 lipca

Krzysztof Baczyński, Tor-Audytor 01 lipca 2016

Pierwszy pociąg dużych prędkości już w Afryce

Koleje Dużych Prę™dkości

Pierwszy pociąg dużych prędkości już w Afryce

IRJ/ONCF/lp, Rynek Kolejowy 04 lipca 2015

Marokańska szybka kolej z coraz większym opóźnieniem

Koleje Dużych Prę™dkości

Marokańska szybka kolej z coraz większym opóźnieniem

IRJ/lp, Rynek Kolejowy 09 lipca 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5