Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pierwsza Coradia Max z Chorzowa wyjechała na testy do Niemiec

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
06-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
05-11-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Alstom

Podziel się ze znajomymi:

Niedawno można było zobaczyć Coradię Max w trakcie zabudowy zespawanych już pudeł wagonów. Teraz pierwszy w całości gotowy skład opuścił chorzowski zakład Alstomu, żeby rozpocząć testy w Niemczech.

Alstom realizuje zamówienie na dostawę 130 elektrycznych zespołów trakcyjnych Coradia Max dla Die Landesanstalt Schienenfahrzeuge Baden-Württemberg (SFBW). Jest to największe jak dotąd zamówienie na pociągi piętrowe realizowane w chorzowskim zakładzie Alstom. Czterowagonowe pociągi elektryczne Coradia Max składają się z dwóch piętrowych wagonów sterowniczych i dwóch jednopokładowych wagonów środkowych. Łącznie mieszczą 380 miejsc siedzących.

Pełen zakres ich produkcji odbywa się w chorzowskim zakładzie Alstom, będącym częścią globalnego centrum kompetencyjnego Alstom w zakresie produkcji i inżynierii. Na początku listopada 2024 roku pierwszy kompletny skład wyjechał z zakładu w Chorzowie do Niemiec, gdzie będzie przechodził testy.

– Zakład w Chorzowie jest jedną z największych i najnowocześniejszych fabryk w grupie Alstom. Realizujemy złożone kontrakty wymagające specjalistycznych kompetencji i stałego rozwoju innowacji. Zamówienie na pociągi piętrowe dla Badenii-Wirtembergii jest pierwszym projektem piętrowego pociągu realizowanym od początku do końca w naszym chorzowskim zakładzie – podkreśla Beata Rusinowicz, prezes Alstom Polska.

I dodaje: – Podobnie jak wszystkie dostawy Alstom, jest to projekt wykonany na specjalne zamówienie klienta – z wygodną pierwszą klasą na górnym pokładzie i licznymi rozwiązaniami zwiększającymi komfort pasażerów, w tym podróżujących o ograniczonej sprawności ruchowej.

Coradia Max to najnowocześniejszy niskopodłogowy elektryczny zespół trakcyjny (EMU) o prędkości maksymalnej do 200 km/h, który oferuje modułową konstrukcję, umożliwiającą operatorom wybór optymalnej konfiguracji i wnętrza. Pociągi zostały zaprojektowane z myślą o komforcie pasażerów, zapewniając m.in. klimatyzację, bezpłatne Wi-Fi, liczne opcje ładowania telefonów komórkowych i laptopów, lampki do czytania, przestrzenie wielofunkcyjne na duże bagaże, wózki dziecięce i rowery, a także szereg udogodnień dla osób z ograniczoną sprawnością ruchową. W całej Europie zamówiono już ponad 500 pojazdów Coradia Max

Oprócz dostawy samych pociągów dla Badenii-Wirtembergii, śląski zakład będzie odpowiedzialny za produkcję wagonów i komponentów do pociągów piętrowych dla dwóch innych klientów w Niemczech.

Przypomnijmy, z okazji jubileuszu fabryki Alstom w Chorzowie producent taboru zaprezentował wybrane jednostki na różnych etapach budowy. Zobaczyć można było składy Coradia Max i Stream, które będą jeździć zarówno po niemieckich i holenderskich torach.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Alstom pokazał w Chorzowie Coradie Stream i Max [zdjęcia]

Tabor i technika

Alstom pokazał w Chorzowie Coradie Stream i Max [zdjęcia]

Daniel Siwak 01 listopada 2024

Alstom: Widzimy ogromny potencjał polskiego rynku kolejowego

Tabor i technika

Alstom: Widzimy ogromny potencjał polskiego rynku kolejowego

Łukasz Malinowski 22 października 2024

Nowy francuski operator Proxima zamawia szybkie pociągi w Alstomie

Tabor i technika

Coradia Max dla Dolnej Saksonii na InnoTrans 2024 [zdjęcia]

Tabor i technika

Alstom z kontraktem na dostawę lokomotyw Traxx dla Captrain Polska

Tabor i technika

Zobacz również:

Alstom pokazał w Chorzowie Coradie Stream i Max [zdjęcia]

Tabor i technika

Alstom pokazał w Chorzowie Coradie Stream i Max [zdjęcia]

Daniel Siwak 01 listopada 2024

Alstom: Widzimy ogromny potencjał polskiego rynku kolejowego

Tabor i technika

Alstom: Widzimy ogromny potencjał polskiego rynku kolejowego

Łukasz Malinowski 22 października 2024

Nowy francuski operator Proxima zamawia szybkie pociągi w Alstomie

Tabor i technika

Coradia Max dla Dolnej Saksonii na InnoTrans 2024 [zdjęcia]

Tabor i technika

Alstom z kontraktem na dostawę lokomotyw Traxx dla Captrain Polska

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5