Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pierwsza Coradia dla Rumunii bliska ukończenia

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
18-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
18-10-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pierwsza Coradia dla Rumunii bliska ukończenia
fot. ARF
Pod koniec listopada do Rumunii ma dotrzeć pierwszy zamówiony elektryczny zespół trakcyjny Coradia Stream. Procedury odbiorowe i certyfikacja mają zakończyć się jeszcze w bieżącym roku. Pojazdy są produkowane w zakładzie Alstomu w Chorzowie.

Na początku października chorzowską fabrykę (dawny Konstal) odwiedzili przedstawiciele rumuńskiej Agencji Modernizacji Kolei (ARF). Celem wizyty technicznej było zapoznanie się ze stanem realizacji kontraktu na 37 elektrycznych zespołów trakcyjnych Coradia Stream i sprawdzenie zgodności produkowanych pojazdów z umową.

Produkcja pierwszego egzemplarza jest już zaawansowana. Przeprowadzono w nim kontrolę najważniejszych systemów i podzespołów. Po zakończeniu niezbędnych prac oraz po testach dynamicznych i statycznych pojazd będzie mógł zostać przekazany zamawiającemu i rozpocząć kursowanie z pasażerami po liniach na terenie Rumunii. Ma to nastąpić do 25 listopada – oznacza to opóźnienie w stosunku do założonego harmonogramu, który przewidywał dostawę pierwszego pojazdu już latem. Początkowo wszystkie Coradie miały być dostarczone do tego kraju w bieżącym i przyszłym roku, jednak zakłócenia w łańcuchach dostaw zmusiły producenta do rozpoczęcia rozmów o przesunięciu terminu.

EZT oznaczone serią RE-IR1 mają obsługiwać najdłuższe rumuńskie trasy pociągów dalekobieżnych, takie jak Bukareszt – Timisoara, Bukareszt – Suczawa, Bukareszt – Arad czy Kluż – Jassy. To kontrowersyjny pomysł, zważywszy na ich zbliżoną do regionalnej charakterystykę (gęsto rozmieszczone drzwi dwuskrzydłowe, podłoga na różnych poziomach, brak przedziałów).

W sześciu członach przewidziano 351 miejsc siedzących. Zespoły będą rozwijać prędkość maksymalną 160 km/h. Ich wyposażenie obejmuje system ETCS poziomu 2.

Wartość zamówienia na 37 pojazdów oraz ich serwisowanie przez 15 lat wynosi 480 mln euro. Część tej kwoty pokryje dofinansowanie z funduszy Unii Europejskiej. Przewoźnik, któremu tabor będzie przekazany w użytkowanie – CFR Călători – został wybrany w konkurencyjnym przetargu, zorganizowanym przez ARF. Również nazwa dla nowej kategorii połączeń, którą mają obsługiwać Coradie, ma być wybrana w drodze konsultacji publicznych.

Chorzowski zakład Alstomu ma doświadczenie w produkcji jednostek Coradia Stream. Jego pracownicy realizowali już zamówienie Kolei Holenderskich (NS) na 79 pojazdów z tej rodziny. Specjalnie dla ich potrzeb wybudowano w Chorzowie nową halę produkcyjną, otwartą przed pięcioma laty.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Alstom w Polsce wyróżniony certyfikatem Top Employer

Biznes

Alstom w Polsce wyróżniony certyfikatem Top Employer

inf. pras. Alstom 18 stycznia 2024

Alstom z umową na wodorowe Coradie na południe Włoch

Tabor i technika

Alstom: Częściowo piętrowe EZT wożą już pasażerów pod Paryżem

Tabor i technika

Alstom partnerem programu Katowice Miastem Fachowców

Biznes

Alstom partnerem programu Katowice Miastem Fachowców

inf. pras. Alstom 26 października 2023

Alstom zmodernizuje metro w Belo Horizonte

Infrastruktura

Alstom zmodernizuje metro w Belo Horizonte

Roman Czubiński 22 października 2023

Zobacz również:

Alstom w Polsce wyróżniony certyfikatem Top Employer

Biznes

Alstom w Polsce wyróżniony certyfikatem Top Employer

inf. pras. Alstom 18 stycznia 2024

Alstom z umową na wodorowe Coradie na południe Włoch

Tabor i technika

Alstom: Częściowo piętrowe EZT wożą już pasażerów pod Paryżem

Tabor i technika

Alstom partnerem programu Katowice Miastem Fachowców

Biznes

Alstom partnerem programu Katowice Miastem Fachowców

inf. pras. Alstom 26 października 2023

Alstom zmodernizuje metro w Belo Horizonte

Infrastruktura

Alstom zmodernizuje metro w Belo Horizonte

Roman Czubiński 22 października 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5