Wczoraj (8 grudnia), pięć elektrycznych lokomotyw Griffin wyprodukowanych w Nowosądeckim Newagu wyjechało z Nowego Sącza na trasę Legnica – Bolesławiec, gdzie przeprowadzane są testy systemu ETCS 3.4.0
Kontrakt na zakup 20 lokomotyw Griffin Newag
podpisał z PKP Intercity w ubiegłym roku. We wrześniu 2019 r.
rozszerzono go o kolejne dziesięć elektrowozów. Zapowiadano wprawdzie wówczas
przekazanie dwóch lokomotyw do końca tego roku, ale o szczegółowym harmonogramie spółki nie chcą informować.
– Dostawa pierwszego pojazdu powinna nastąpić w terminie 16 miesięcy od podpisania umowy (ten termin minął we wrześniu 2019 r. - przyp. RK), wszystkich lokomotyw zaś, również z prawa opcji, w terminie 30 miesięcy od zawarcia umowy – informuje Anna Zakrzewska z biura prasowego PKP Intercity dodając, że szczegółowy harmonogram dostaw jest kwestią uzgodnień stron przy realizacji zawartego kontraktu. Nie potwierdza ona pojawiających się informacji, że 16 grudnia w PKP Intercity pojawią się cztery pierwsze egzemplarze, a cztery kolejne – jeszcze 31 grudnia tego roku.
Można być jednak pewnym, że gotowych jest już co najmniej pięć "Griffinów", które Newag właśnie zaprezentował na testach systemu ETCS. Przypomnijmy, że badania statyczne i dynamiczne dwóch pierwszych wyprodukowanych lokomotyw
były prowadzone już we wrześniu. Newag informuje obecnie, że "po zakończeniu odbiorów fabrycznych lokomotywy zasilą flotę państwowego PKP Intercity".