Aż pięć firm chce dostarczyć PKP Intercity system planowania i obsługi rozkładu jazdy. Dwie oferty mieszczą się w kosztorysie operatora.
Pięciu potencjalnych dostawców zgłosiło się do konkursu ofert na dostawę systemu planowania i obsługi rozkładu jazdy. Nowe narzędzie ma umożliwić prostsze i szybsze przygotowanie rozkładów, a przez to ułatwić zarządzanie taborem i np. opóźnieniami.
Do przetargu zgłosiło się aż pięć podmiotów. Rozstrzał kwot ofertowych jest duży – od 3,8 do 21,8 mln złotych brutto. Wśród oferentów jest PKP Informatyka, której oferta jest „w środku”. Spółka chce za wykonanie usługi 12,5 mln złotych. W świetle tego, że jednocześnie z otwarciem ofert PKP Intercity poinformowało, że kwota przeznaczona na zamówienie to 11 milionów złotych brutto, oferta siostrzanej spółki raczej nie będzie rozważana.
Po co spółce nowy system do budowy rozkładów jazdy? Jak czytamy w informacji od PKP IC, „w perspektywie 2030 roku PKP Intercity planuje zapewnić pasażerom przejrzysty, powtarzalny rozkład jazdy, który zapewni stabilną i przewidywalną ofertę. Pomocne w tym będzie wdrożenie nowego systemu planowania i obsługi rozkładu jazdy (…)”.
W praktyce – PKP Intercity chce mieć narzędzie, które w prosty i intuicyjny sposób uprości budowę rozkładów jazdy przewoźnika, co, w kontekście zwiększenia pracy przewozowej, rzeczywiście będzie istotne. Nowy system ma umożliwić tworzenie rozkładów jazdy w różnych perspektywach czasowych i przygotowanie informacji dla pasażerów.
– Niemniej ważne części dotyczą obiegowania taboru przewoźnika i komunikacji między systemami, w tym z systemami zagranicznymi. Nowe narzędzie informatyczne usprawni także przepływ informacji wewnątrz spółki i wykorzystywanie danych dot. rozkładu jazdy. Z systemu będą korzystać pracownicy różnych komórek organizacyjnych PKP Intercity, którzy wspólnie są odpowiedzialni za projektowanie i realizację rozkładu jazdy – czytamy w komunikacie PKP Intercity.