Umowa o wartości 429,3 mln złotych, która została zwarta z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi, jest największą umową w ponad 10-letniej historii spółki TorKol. Podpisanie umowy o takiej wartości potwierdza ciągły, lecz stabilny rozwój firmy.
Firma
TorKol podpisała umowę z PKP PLK na alternatywną trasę Gliwice - Katowice. Linia kolejowa, łącząca Gliwice z Katowicami przez Rudę Kochłowice, zostanie przebudowana i uzupełniona o dodatkowe przystanki.
– Jesteśmy świadomi wyzwania, jakie przed nami stoi w związku z realizacją tego zadania, lecz doświadczenie i potencjał jakim dysponujemy, a przede wszystkim kadra dedykowana do jego wykonania, to nasze atuty, które łącznie dają nam poczucie bezpieczeństwa oraz terminowej finalizacji umowy – mówi Sławomir Piątek, prezes zarządu TorKol Sp. z o.o.
Jak dodaje, kontrakt ten w dłuższej perspektywie pozwoli również na dalszy rozwój firmy oraz ugruntuje pozycje wśród znaczących i profesjonalnych wykonawców branży budownictwa kolejowego.
Dzięki opracowanej strategii i sprawnej mobilizacji, niezwłocznie po podpisaniu umowy firma TorKol przystąpiła do prac projektowych. W ramach realizacji inwestycji planowane jest kompleksowe wyremontowanie łącznie ponad 36 km torów wraz z siecią trakcyjną, urządzeniami zabezpieczenia ruchu kolejowego i wykonaniem elektrycznego ogrzewania rozjazdów na liniach nr: 137, 141, 164, 651.
– Jesteśmy w pełni przygotowani pod względem materiałowym i sprzętowym do realizacji tej tak ważnej dla regionu inwestycji. Bazując na naszym doświadczeniu zakładamy, że to zadanie jesteśmy w stanie skończyć przed terminem i zgodnie z wymaganiami zamawiającego – tłumaczy Mikołaj Zając, prokurent i dyrektor zarządzający TorKol Sp. z o.o.
Przedstawiciele spółki wskazują, że przebudowanych zostanie 37 obiektów inżynieryjnych, a w siedmiu lokalizacjach zostaną wybudowane nowoczesne perony, które komunikacyjnie przysłużą się lokalnej społeczności. Są to: Gliwice Osiedle Wyzwolenia, Zabrze Makoszowy, Ruda Bielszowice, Ruda Halemba, Ruda Wirek, Ruda Kochłowice, Chorzów-Hajduki.
To kolejna inwestycja, którą realizuje śląska firma. Wcześniej TorKol zdobył kontrakty i podpisał umowy na prace
na linii kolejowej nr 8 (odcinek Sędziszów - Kozłów) oraz na
linii kolejowej nr 94 (odcinek Kraków - Oświęcim).