Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PGE Energetyka Kolejowa inwestuje w pociągi sieciowe

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Data publikacji:
29-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
29-01-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PGE Energetyka Kolejowa

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PGE Energetyka Kolejowa inwestuje w pociągi sieciowe
fot. PGE Energetyka Kolejowa
PGE Energetyka Kolejowa inwestuje w pociągi sieciowe do prac utrzymaniowych na 25 tys. torokilometrów sieci trakcyjnej PKP PLK. W styczniu tego roku pierwszy gruntownie zmodyfikowany pojazd trafił do sekcji w Poznaniu, drugi na początku lutego znajdzie się w sekcji w Działdowie. Docelowo, na przełomie lat 2025/2026 zostanie oddanych do użytku 8 pociągów ze zmodyfikowanym m.in. układem przeniesienia napędu. To tylko część, planowanych w najbliższych latach przez PGE Energetyka Kolejowa, inwestycji w tabor do utrzymania sieci trakcyjnej.

PGE Energetyka Kolejowa, w ramach wieloletniej umowy z zarządcą narodowej sieci linii kolejowych – PKP PLK, odpowiada za utrzymanie ok. 25 tys. torokilometrów sieci trakcyjnej. Przez 24 godziny na dobę, 365 dni w roku, pracownicy terenowi i 66 pociągów sieciowych, pozostają w gotowości do obsługi i usuwania awarii w kolejowej sieci trakcyjnej. PGE Energetyka Kolejowa realizuje także usługi dla przewoźników kolejowych, dla których utrzymywana jest sieć trakcyjna na bocznicach.

– Realizacja zadań na tak szeroką skalę wymaga od nas odpowiedniego sprzętu i zaplecza kadrowego – stąd też Spółka stale inwestuje w rozwój floty pojazdów kolejowych. Gruntownie modyfikujemy i odnawiamy pociągi dostosowując je do zwiększających się wymagań naszych partnerów i zasad bezpieczeństwa pracy, komfortu pracowników oraz wymogów środowiskowych – zapewnia Marcin Zalewski, Dyrektor Departamentu Bezpieczeństwa Ruchu Kolejowego i Wyposażenia Technicznego w PGE Energetyka Kolejowa.

PGE Energetyka Kolejowa w ramach inwestycji w tabor pojazdów kolejowych, odebrała dwa pociągi sieciowe typu PS-00 po wykonaniu poziomu utrzymania P5, wraz z modyfikacją układu przeniesienia napędu.

Do najistotniejszych prac należy zaliczyć zmianę napędu z hydrokinetycznego na hydrostatyczny oraz wymianę dotychczasowego silnika na nowoczesną jednostkę napędową o mocy 240 kW, spełniającą najbardziej rygorystyczne normy emisji spalin.

– Prace poziomu P5 to nadanie nowego życia pociągom. W pojazdach wymieniliśmy instalacje: hydrauliczne, pneumatyczne i elektryczne, a także zamontowaliśmy nowe zestawy kołowe oraz przekładnie. Pociągi naprawiane obecnie nie zmienią swojej funkcjonalności. Ulegnie natomiast zmianie większość elementów roboczych oraz sterowania, co przełoży się na ich niezawodność. Modyfikacje pozwolą też na ujednolicenie podzespołów, a co za tym idzie – sposobu obsługi pociągów przez pracowników PGE EK – mówi Marcin Zalewski.

Prace przy pociągach sieciowych PGE Energetyka Kolejowa wykonuje firma ZPS sp. z o.o. ze Stargardu.

Przyszłość PGE Energetyka Kolejowa pozostaje pod znakiem zapytania. Pod koniec poprzedniego roku odpowiedzialny za resort infrastruktury Dariusz Klimczak mówił, ale nie wprost, o tym, że podmiot ten trafi pod skrzydła PKP PLK.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Poznań - Kołobrzeg w 3 godziny jeszcze nie teraz

Infrastruktura

Jaka będzie kolej na Podlasiu?

Infrastruktura

Jaka będzie kolej na Podlasiu?

Centralny Port Komunikacyjny 29 stycznia 2025

Pociągi PKP Intercity zwolnią? UTK za zmianą przepisów!

Infrastruktura

Pociągi PKP Intercity zwolnią? UTK za zmianą przepisów!

Łukasz Malinowski, UTK 28 stycznia 2025

Pociągiem sieciowym na naprawę i przegląd

Tabor i technika

Pociągiem sieciowym na naprawę i przegląd

Witold Urbanowicz 29 maja 2014

Zobacz również:

Poznań - Kołobrzeg w 3 godziny jeszcze nie teraz

Infrastruktura

Jaka będzie kolej na Podlasiu?

Infrastruktura

Jaka będzie kolej na Podlasiu?

Centralny Port Komunikacyjny 29 stycznia 2025

Pociągi PKP Intercity zwolnią? UTK za zmianą przepisów!

Infrastruktura

Pociągi PKP Intercity zwolnią? UTK za zmianą przepisów!

Łukasz Malinowski, UTK 28 stycznia 2025

Pociągiem sieciowym na naprawę i przegląd

Tabor i technika

Pociągiem sieciowym na naprawę i przegląd

Witold Urbanowicz 29 maja 2014

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5