Zgodnie z przewidywaniami, tylko Pesa złożyła ofertę w przetargu na dostawę dwóch używanych spalinowych zespołów trakcyjnych dla Przewozów Regionalnych. Przekroczyła ona budżet zamawiającego. Przewoźnik nie dołoży do nich pieniędzy i ich nie kupi.
W kwietniu
informowaliśmy o przetargu Przewozów Regionalnych na dwa używane pociągi spalinowe. Wymagania przewoźnika efektywnie ograniczyły przetarg do tylko jednego wykonawcy – bydgoskiej Pesy. Bydgoski producent posiada dwie wyprodukowane w 2015 roku dla Netinery jednostki (SA139-008 i SA139-010), których niemiecki przewoźnik nie odebrał. Przed rokiem
zostały one zaoferowane w przetargu Kolei Dolnośląskich – Pesa złożyła wówczas jedyną ofertę, ale okazała się dla KD za droga (25,5 mln zł brutto przy budżecie zamawiającego 22,1 mln zł brutto) i postępowanie unieważniono.
Jak się okazuje, obecnie sytuacja jest identyczna: Pesa złożyła jedyną ofertę w obu zadaniach (każde obejmuje dostawę jednego pociągu). Dostawę wyceniono na 12 769 860 zł brutto za pojazd – to cena praktycznie identyczna z tą, którą otrzymały rok temu KD, pomimo tego, że pojazdy są o rok starsze. Ponownie jest to więcej niż budżet zamawiającego – PR chcą przeznaczyć 11,5 mln zł brutto na skład.
[Aktualizacja]Przetarg na zakup zakończył się dokładnie tak, jak zeszłoroczny, organizowany przez Koleje Dolnośląskie. Również dla Polregio te pojazdy są za drogie i operator nie zdecydował się na przekroczenie wcześniej założonego przez siebie budżetu. Zapytaliśmy go, czy zechce konkurs ofert ponowić. Czekamy na odpowiedź.