Przedmiotem zamówienia jest naprawa serwisowa pojazdu szynowego typu 218Mc o oznaczeniu kolejowym SA133-006. Cały kontrakt opiewa na kwotę 4,72 mln zł brutto. Wygrała go Pesa, która jako jedyna stanęła do przetargu.
Województwo lubuskie ogłosiło w sierpniu przetarg na wykonanie naprawy serwisowej pojazdu 218M o oznaczeniu SA133-006. W listopadzie doszło wreszcie do podpisania umowy ze zwycięskim wykonawcą, którym została Pesa. Jako jedyna złożyła swoją ofertę.
W przetargu zadecydowały kryteria ceny (90% wagi oceny) oraz termin wykonania (10% wagi oceny). Pesa zaoferowała, że dokona naprawy w ciągu 100 dni od momentu podpisania umowy za kwotę 4 722 954 mln zł brutto.
W pociągu tym zmodernizowana ma być instalacja pneumatyczna. Pojazd otrzyma nowe osuszacze powietrza i system monitoringu. Zainstalowany będzie system automatycznego liczenia pasażerów oraz nowy system informacji pasażerskiej. Pociąg zostanie przemalowany, otrzyma też nowe elementy wyposażenia wnętrz i nową klimatyzację.
Pesa 218M to dwuczłonowe normalnotorowe spalinowe zespoły trakcyjne produkowane przez zakłady Pesa w latach 2005–2015. Ogółem wyprodukowano 75 sztuk tych pociągów. Pod koniec ubiegłego roku w kilku pojazdach z tej serii pojawiły się problemy z ramami wózków, w związku czym pociągi te zostały skierowane do naprawy, o czym pisaliśmy
tutaj. UTK opublikował alert bezpieczeństwa w sprawie wózków 37AN stosowanych w spalinowych pojazdach Pesy, ale nie podjęto decyzji
o wycofaniu tych pociągów z eksploatacji.