Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pesa z najniższą ofertą na lokomotywy spalinowe dla PKP IC

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
08-05-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy/PKP Intercity

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pesa z najniższą ofertą na lokomotywy spalinowe dla PKP IC
Trzy firmy chcą dostarczyć PKP Intercity 10 nowych lokomotyw spalinowych. Najniższą ofertę złożyła bydgoska Pesa. Nowe lokomotywy poprowadzą w 2015 roku pociągi pasażerskie w tych relacjach, gdzie linie kolejowe nie są zelektryfikowane, np. pomiędzy Ełkiem a Suwałkami, czy Rzeszowem a Zagórzem.

W przetargu wzięły udział 3 firmy: Vossloh España, która zaoferowała ofertę z ceną 393 495 696,00 zł brutto, Pesa Bydgoszcz, która za lokomotywy chce ponad dwa razy mniej, bo 173 270 100,00 zł brutto, oraz Newag który złożył ofertę o wartości 211 683 000,00 zł brutto. Część środków potrzebnych na realizację inwestycji PKP Intercity chce pozyskać z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko.

Komisja przetargowa, przy wyborze najkorzystniejszej oferty, będzie kierować się w 80% kryterium ceny (z czego 60 pkt procentowych stanowi cena brutto za dostawę pojazdów i 20 pkt procentowych usługa utrzymania tj. stawka za 1 km przebiegu pojazdu), a w 20% kryterium terminu dostawy pojazdów. Podmiot, który złoży najkorzystniejszą ofertę będzie miał 24 miesiące (od daty podpisania umowy) na realizację zamówienia.

Zakup 10 nowych lokomotyw spalinowych do prowadzenia pociągów pasażerskich, jest pierwszym tego typu zamówieniem w historii przewoźnika. Celem projektu jest zwiększenie konkurencyjności sektora kolejowego i polepszenie jakości usług oraz rozszerzenie jego zasięgu o nowe trasy.

Dotychczas na liniach niezelektryfikowanych do prowadzenia swoich pociągów przewoźnik wynajmował lokomotywy spalinowe od podmiotów zewnętrznych. Zakup nowego taboru umożliwi PKP Intercity uruchamianie połączeń pasażerskich również na liniach, gdzie brakuje dziś trakcji elektrycznej np. we wschodnich i północnych regionach Polski. PKP Intercity planuje realizować połączenia z wykorzystaniem nowych lokomotyw na trasach:

  • Ełk – Korsze,
  • Ełk – Olecko – Suwałki,
  • Rzeszów – Stalowa Wola - Zamość,
  • Rzeszów – Jasło – Zagórz,
  • Krzyż – Gorzów Wlkp.,
  • Piła – Krzyż.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pesy w Ghanie już z pasażerami. Kursują na trasie Tema-Mpakadan

Tabor i technika

Pesy w Ghanie już z pasażerami. Kursują na trasie Tema-Mpakadan

Pesa, oprac. DS 26 listopada 2024

Już 50 RegioFoxów z Pesy na lokalnych trasach w Czechach

Tabor i technika

RegioFoxy z Pesy w Pradze i środkowych Czechach

Tabor i technika

RegioFoxy z Pesy w Pradze i środkowych Czechach

Daniel Siwak 29 października 2024

Zobacz również:

Bydgoszcz: Konstale zjadą z torów do 2027 roku

Tabor i technika

Bydgoszcz: Konstale zjadą z torów do 2027 roku

Jakub Rösler 01 grudnia 2024

Łódź – Warszawa: Co z ulgami ustawowymi?

Prawo i polityka

Łódź – Warszawa: Co z ulgami ustawowymi?

Kasper Fiszer 22 kwietnia 2016

PKP IC: Aneks z Pesą bardziej restrykcyjny niż Stadlera

Biznes

PKP IC: Aneks z Pesą bardziej restrykcyjny niż Stadlera

jm, Rynek Kolejowy 20 listopada 2015

Pozostałe z wątku:

Pesy w Ghanie już z pasażerami. Kursują na trasie Tema-Mpakadan

Tabor i technika

Pesy w Ghanie już z pasażerami. Kursują na trasie Tema-Mpakadan

Pesa, oprac. DS 26 listopada 2024

Już 50 RegioFoxów z Pesy na lokalnych trasach w Czechach

Tabor i technika

RegioFoxy z Pesy w Pradze i środkowych Czechach

Tabor i technika

RegioFoxy z Pesy w Pradze i środkowych Czechach

Daniel Siwak 29 października 2024

Zobacz również:

Bydgoszcz: Konstale zjadą z torów do 2027 roku

Tabor i technika

Bydgoszcz: Konstale zjadą z torów do 2027 roku

Jakub Rösler 01 grudnia 2024

Łódź – Warszawa: Co z ulgami ustawowymi?

Prawo i polityka

Łódź – Warszawa: Co z ulgami ustawowymi?

Kasper Fiszer 22 kwietnia 2016

PKP IC: Aneks z Pesą bardziej restrykcyjny niż Stadlera

Biznes

PKP IC: Aneks z Pesą bardziej restrykcyjny niż Stadlera

jm, Rynek Kolejowy 20 listopada 2015

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5