Pesa Bydgoszcz wygrała postępowanie przetargowe dotyczące zakupu 5 nowoczesnych czteroczłonowych elektrycznych kolejowych zespołów trakcyjnych przez samorząd województwa kujawsko-pomorskiego. Decyzja w tej sprawie została podjęta na dzisiejszym (7 września) posiedzeniu zarządu województwa. Nowe pociągi, z klimatyzacją i 150 miejscami siedzącymi każdy, będą kosztowały blisko 180 milionów złotych. Pojawią się na torach jeszcze w tym roku – zapowiada zarząd województwa.
Jak informuje samorząd, nowe pociągi rozwijają prędkość 120-160 kilometrów na godzinę, są przystosowane do potrzeb osób z trudnościami w poruszaniu się i wyposażone w rozwiązania techniczne zapewniające stałą bieżącą informację dla podróżnych, a także stojaki do przewozu rowerów. Jako pojazdy nowej generacji będą zużywać mniej energii niż starszy tabor.
Potrzebne były dodatkowe pieniądze
Pesa Bydgoszcz wygrała postępowanie przetargowe dotyczące zakupu 5 nowoczesnych czteroczłonowych elektrycznych kolejowych zespołów trakcyjnych przez samorząd województwa kujawsko-pomorskiego. Przetarg trwał długo –
otwarcie ofert nastąpiło już w kwietniu, ale samorząd długo szukał pieniędzy na realizację. Udało się to dopiero niedawno –
będą dofinansowane w ramach dodatkowych środków z Unii Europejskiej.
Decyzja w sprawie podniesienia budżetu i rozstrzygnięcia przetargu została podjęta na dzisiejszym (7 września) posiedzeniu zarządu województwa. – Obecne zakupy taboru finansujemy w ramach naszego Regionalnego Programu Operacyjnego perspektywy 2014-2020. Przy tej wartości zamówienia wiąże się to z obligatoryjną tzw. kontrolą uprzednią przeprowadzoną przez Urząd Zamówień Publicznych przed podpisaniem umowy z wykonawcą. To formalność, ale konieczna, i musi potrwać. Dlatego podpisanie umowy z Pesą planujemy na październik – podał samorząd.
Będą Elfy ex-SKM?
Samorząd województwa zapowiada, że pociągi pojawią się na torach jeszcze w tym roku – zapowiada zarząd województwa. Mogą to być zatem pojazdy, które
Pesa pierwotnie budowała dla SKM Warszawa.
Samorząd województwa informuje, że posiada obecnie 13 szynobusów, 5 tak zwanych wagonów doczepnych oraz 10 czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Użyczamy ich operatorom, którzy realizują dla nas pasażerskie przewozy regionalne – Arrivie i Polregio.