W pierwszej połowie listopada, w bazie DB w Dortmundzie oficjalnie zaprezentowane zostały maszyny Pesa Link przeznaczone specjalnie dla Deutsche Bahn. Wożą już pasażerów w rejonie Sauerland. Są to kolejne maszyny, które bydgoska firma dostarczyła dla DB, a według zapowiedzi przedstawicieli obu stron, to nie koniec współpracy.
Nowy tabor został oficjalnie zaprezentowany podczas uroczystości 75-lecia bazy DB w Dortmundzie. Tam również będzie on serwisowany. Podczas wydarzenia, Andree Bach, szef DB Regio NRW, podkreślał, że jest zadowolony ze współpracy z Pesą. – Czekamy na następne maszyny w ramach podpisanych już umów. Jeśli chodzi o kolejne zamówienia, to będziemy myśleć i rozmawiać o nich kiedy cały tabor do nas dotrze – powiedział Andree Bach, szef DB Regio NRW.
W ramach podpisanych już umów Pesa dostarczy dla DB 72 maszyny (
więcej na ten temat pisaliśmy tutaj). Dzięki pomyślnemu zrealizowaniu zamówienia pojawiają się więc możliwości rozwoju współpracy. Szczególnie, że polska firma zaczyna być coraz ważniejszym graczem na niemieckim rynku.
– Pesa jest swojego rodzaju „asem w rękawie” dla Deutsche Bahn. Gdyby nie to, że jesteśmy w stanie sprostać wymaganiom firmy i dostarczyć odpowiedni tabor, to jedynym możliwym dostawcą byłaby firma Alstom, która mogłaby dyktować ceny i warunki. Nasza konkurencyjność jest więc bardzo istotna – mówi prezes zarządu firmy Pesa, Krzysztof Sędzikowski. – Obecnie pracujemy nad skończeniem zamówienia, które zostało u nas złożone. Łącznie są to 72 maszyny. Mamy jednak nadzieję i dobrą perspektywę na dalszą współpracę z DB – dodaje.
Maszyny firmy Pesa, które będą korzystały z bazy DB w Dortmundzie, są odpowiednio dostosowane do wymogów zamawiającego. Są one napędzane silnikami wysokoprężnymi i spełniają normy bezpieczeństwa EN 15227.
Linki Pesy, w zależności od liczby członów, mają od 110 do 160 miejsc siedzących, w tym 12 w I klasie, są w pełni przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, niskopodłogowe, z miejscami dla rowerów i mogą osiągać prędkość do 140 km/h.