Nie potwierdziły się informacje Polskiej Agencji Prasowej, ze podczas targów Innotrans Pesa podpisze umowę na dostawę pociągów dla berlińskiej kolei miejskiej S–Bahn. Producent potwierdził jednak "Rynkowi Kolejowemu" jednak start w tym ogromnym przetargu na stopniową wymianę liczącej ponad 400 pojazdów pojazdów floty.
Land Berlina–Brandenburgii miał zamiar rozpisać trzy przetargi koncesyjne na obsługę berlińskich linii kolei miejskiej S–Bahn na okres piętnastu lat. Jednak państwowy przewoźnik DB Regio – spółka córka Deutsche Bahn – zaprotestował. Sprawa dotarła do sądu, który nakazał rozpisanie nowego przetargu. Ostatecznie land zrezygnował z trybu konkurencyjnego. Na najbliższe 69 miesięcy przewozy w pierwszej z trzech planowanych części zamówienia – połączeń obwodowych (Ring) – zostały już powierzone DB Regio.
Nie zmienia to faktu, że należące do organizatora transportu VBB pociągi obsługujące połączenia w Berlinie wymagają stopniowej wymiany. W sumie po sieci S–Bahn kursuje ok. 420 pojazdów (1380 wagonów). Część przewozów, które otrzymała do obsługi DB Regio, wymaga 82 czteroczłonowych i 31 dwuczłonowych pociągów.
Polskia Agencja Prasowa poinformowała dziś nawet powołując się na słowa wicepremiera Janusza Piechocińskiego, ze podczas targów Innotrans Pesa podpisze umowę na dostawę pociągów dla berlińskiej kolei miejskiej S–Bahn. Oznaczałoby to bezprecedensowe w skali zamówienie dla polskiego producenta (dokładny zakres nie został podany do publicznej wiadomości). Sęk w tym, że nie potwierdza jej sama Pesa, bo zaszło nieporozumienie.
- Wypowiedź Pana Wicepremiera Piechocińskiego nie była autoryzowana, a publikacja jest efektem niewłaściwego zrozumienia jego wypowiedzi. Pan Wicepremier odnosząc się do działań Pesy na rynku niemieckim wyraził radość z planowanego podpisania umowy na dostawę DMU Link dla DB Allgau oraz życzył powodzenia polskiej firmie biorącej udział w przetargu na dostawę pojazdów dla S-Bahn w Berlinie - wyjaśnia w oficjalnym stanowisku Pesa Bydgoszcz.
Producent potwierdził start w postępowaniu na dostawę pojazdów. Jako pierwszy ogłosił to Siemens w konsorcjum ze Stadlerem. Konkurentem Pesy jest również Bombardier, który przygotował specjalny film promujący swoją ofertę.