Pesa po raz pierwszy pokazała gotowy elektryczny zespół trakcyjny serii 654 dla RegioJet.
Pierwsza dwuczłonowa jednostka jest gotowa i można ją było zobaczyć
podczas konferencji prasowej zapowiadającej nową strategię Pesy. Łącznie ma powstać siedem takich pojazdów. Ezt budowany jest w technologii skorupowej. To ma podnieść jego wytrzymałość, ale równocześnie pozwolić na ograniczenie masy pojazdu. Pesa osadziła też człony zespołu trakcyjnego na osobnych wózkach zamiast, a nie wózkach wspólnych Jacobsa.
Pesa zdobyła kontrakt u czeskiego prywatnego operatora w marcu 2019 roku. - Jesteśmy przekonani, że pojazd będzie interesujący także dla innych operatorów w Europie. Będzie on dwusystemowy, mogący operować pod napięciem zarówno 3 kV DC, jak i pod 25 kV AC – mówił w rozmowie z nami członek zarządu Pesy Maciej Maciejewski. Doświadczenia przy budowie serii 654 (wcześniej nazywanej Elf.eu) dla RegioJet np. dotyczące skorupowej konstrukcji, zostaną wykorzystane w nowej platformie pojazdów Regio160.
Prezentowany pojazd będzie wkrótce przechodził badania dopuszczeniowe. Drugi egzemplarz będzie można zobaczyć na targach Trako we wrześniu; do zwiedzania udostępnione zostanie też wnętrze pojazdu.