Bez blasku fleszy SKM Warszawa podpisała dziś bardzo duży kontrakt z Pesą Bydgoszcz na dostawę nowych pociągów.
W lutym tego roku Pesa
wygrała przetarg SKM Warszawa na dostawę co najmniej trzynastu elektrycznych zespołów trakcyjnych. Warszawski przewoźnik,
dzięki wygraniu konkursu CUPT wykorzysta całą opcję zamówienia, co oznacza dla Pesy zamówienie na dwadzieścia jeden pociągów. Obejmuje ono również dostawę symulatora jazdy wraz z przeszkoleniem pracowników oraz świadczenie obsługi taboru na poziomie utrzymania od P1 do P4 przez okres piętnastu lat.
Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", umowa na dostawę pociągów pomiędzy Pesą a SKM-ką została podpisana dziś (21 maja) w Warszawie.
SKM Warszawa zamawia pociągi z tzw. wózkami Jacobsa, przygotowane do jazdy z prędkością 160 km/h. Ezt mają być też jednoprzestrzenne i bez schodów z wyjątkiem miejsc na końcu i początku ezt. Będą miały bogaty system informacji pasażerskiej, nowe automaty biletowe i system zliczania pasażerów. Mniejsze pojazdy 4-członowe zabiorą na pokład łącznie 670 osób. Większe – pięcioczłonowe zabiorą ich aż 825. Elektryczne pociągi mają mieć zamontowany ETCS poziomu 2. Więcej na temat specyfikacji nowych pociągów
pisaliśmy tutaj.
– Jestem przekonany, że Elfy II, czyli elektryczne zespoły trakcyjne drugiej generacji, spełnią oczekiwania zarówno pasażerów, jak i przewoźnika. Ich koncepcja to suma naszych dotychczasowych doświadczeń i myślenia o przyszłych potrzebach podróżujących koleją miejską. Cieszę się, ze współpraca naszej firmy z SKM będzie kontynuowana, dla PESA możliwość dostarczenia pojazdów dla Warszawy to powód do szczególnej satysfakcji – stwierdził Krzysztof Sędzikowski, prezes Pesy Bydgoszcz.
Jak
mówiła prezes przewoźnika Krystyna Pękała, pierwsze jednostki powinny przyjechać do Warszawy w 2019 roku i w pierwszym okresie będą wykorzystywane do wzmocnienia pociągów w godzinach szczytu, zwłaszcza na linii S1 Pruszków – Otwock.