Pesa dostarczy do województwa kujawsko-pomorskiego pociągi z nowej platformy Regio160. Poznaliśmy ich szczegóły techniczne.
Kujawsko-pomorskie
podpisało 9 kwietnia z Pesą umowę na dostawę dwóch pociągów. Samorząd od razu zapowiedział rozszerzenie umowy o kolejne pięć sztuk. Będą to kolejne, po pociągach dla ŁKA i Kolei Mazowieckich,
pojazdy z nowej platformy Regio160 Pesy.
Jak informuje "Rynek Kolejowy" Pesa, pojazd będzie posiadał min. 160 miejsc siedzących w tym 10 miejsc uchylnych, z wysokością podłogi 760 – 780 mm n.p.g.s. zapewniającą spełnienie wymagań TSI PRM.
Zespół będzie składał się z czterech członów, podpartych na pięciu wózkach, dwóch napędowych i trzech tocznych. Przejście między członami będzie otwarte i osłonięte „harmonią”. Wszystkie wejścia do pojazdu będą znajdowały się na tej samej wysokości. W celu ochrony pasażerów, obsługi oraz samego pojazdu przed skutkami zderzeń, pojazd będzie wyposażony w absorbery energii. EZT wyposażony będzie w automatyczny sprzęg do sprzęgania z innymi pojazdami. W celu umożliwienia przetaczania uszkodzonego pojazdu w pojeździe zamontowany będzie adapter sprzęgu LIIC.
Platforma Pesy Regio160 charakteryzuje się skorupową konstrukcją pudła, spawaną z blach i profili blach - tak samo będzie w tym wypadku. Wózki wyposażone są w dwa stopnie usprężynowania i poduszki (po dwie na wózkach klasycznych i po cztery na wózkach tocznych – Jacobsa), które stanowią podparcie dla pudeł. Napęd zamontowany zostanie na dachu pojazdu. Dla ułatwienia wsiadania do pojazdu osobom poruszającym się na wózkach, pojazd zostanie wyposażony w pomost rozkładany ręcznie dla osób niepełnosprawnych.