Polski oddział Kolei Litewskich będzie wykonywał przewozy przy pomocy czterech nowych, spalinowo-elektrycznych lokomotyw Gama Marathon – informuje Pesa. Pojazdy zostały wydzierżawione od Rail Capital Partners. Obie strony deklarują zamiar rozszerzania współpracy.
Jak czytamy w komunikacie producenta, zarządzany przez Polski Fundusz Rozwoju pool taborowy Rail Capital Partners zakończył w grudniu negocjacje z PESA Bydgoszcz w sprawie dostaw kolejnej partii lokomotyw czteroosiowych. W rezultacie Spółka mogła spełnić oczekiwania klientów poprzez dostawę kolejnych czterech nowoczesnych lokomotyw GAMA 111Ed z systemem dojazdowym Marathon.
– Jesteśmy niezmiernie zadowoleni, że grono naszych partnerów biznesowych stale się zwiększa, co świadczy o zaufaniu klientów do świadczonych przez naszą Spółkę usług. Życzymy LTG Cargo Polska jak najwięcej sukcesów. Wierzymy, że nasza współpraca przyniesie każdej stronie wymierne korzyści i rozwój dla obu Spółek – podkreślił prezes zarządu RCP Ireneusz Kozłowski.
Dla odbiorcy rozpoczęcie współpracy z RCP jest kolejnym krokiem i potwierdzeniem długofalowej strategii rozwoju na polskim rynku. – Liczymy na rozszerzenie naszej współpracy w najbliższej przyszłości i realizację nowych projektów taborowych – zadeklarował prezes zarządu LTG Cargo Polska Michał Szlendak. Spółka Kolei Litewskich LTG Cargo to największy operator kolejowy w krajach bałtyckich i ósmy co do wielkości przewoźnik w UE.
Nadzieję na dalsze kontrakty wyrażają też przedstawiciele Pesy. – Fakt, że LTG Cargo Polska wybrała lokomotywę do realizacji swoich usług to powód do satysfakcji i potwierdzenie, że Gama z silnikiem dojazdowym doskonale odpowiada na potrzeby przewoźników. Liczymy na rozwój współpracy pomiędzy LTG Cargo i Pesą w kolejnych projektach – stwierdził kierownik sprzedaży bydgoskiej firmy Piotr Rościszewski.
Gama Marathon to czteroosiowa lokomotywa elektryczna ze spalinowym silnikiem manewrowym, dzięki któremu przewoźnicy nie potrzebują dodatkowych lokomotyw do prac manewrowych i rozładunkowych na niezelektryfikowanych odcinkach linii w portach lub na bocznicach towarowych. Silnik o mocy 5600 kW pozwala na bezproblemową obsługę wszystkich bocznic. Kabina, pulpit i zaplecze socjalne powstały przy udziale maszynistów i instruktorów. Z myślą o potrzebach użytkowników lokomotywa została wyposażona w toaletę i funkcjonalną kuchenkę z lodówką, mikrofalówką i czajnikiem bezprzewodowym.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.