Koleje Wielkopolskie rozstrzygnęły przetarg na dostawę czterech spalinowych zespołów trakcyjnych. Bliska podpisania umowy na dostawę pojazdów jest Pesa.
Zdaniem Kolei Wielkopolskich Pesa przedstawiła ofertę lepszą pod względem ceny i okresu gwarancji pojazdu, o czym szczegółowo piszemy
tutaj.
– Cieszy nas, że kolejne spalinowe Linki trafią do Kolei Wielkopolskich. Nasza współpraca z tym przewoźnikiem zawsze była bardzo dobra, często razem wyznaczaliśmy nowe standardy podróżowania – napisał Jerzy Berg, dyrektor marketingu rynku kolejowego w Pesie. – Przypomnę choćby Elfy, które jako pierwsze polskie elektryczne zespoły trakcyjne regularnie woziły pasażerów na regionalnych liniach z prędkością 160 km/h. Nasze Linki, budowane w oparciu o doświadczenia produkcji na rynek niemiecki, z pewnością zadowolą pasażerów Kolei Wielkopolskich – dodał.
Pesa będzie miała na dostawę czterech pociągów 390 dni od momentu podpisania umowy. – Zakładamy, że pierwszy Link dla Kolei Wielkopolskich zostanie przekazany w pierwszym półroczu 2019 – dodał Jerzy Berg.
Koleje Wielkopolskie mają już doświadczenie w eksploatacji Linków. Cztery wynajęte od Pesy pociągi tego typu woziły pasażerów głównie na linii z Poznania do Wągrowca i Gołańczy a także z Leszna do Wolsztyna, od wiosny 2015 roku. W grudniu urząd marszałkowski województwa wielkopolskiego kupił dwa z tych Linków (
aktualizacja: poprzednio pisaliśmy, że zakupu dokonały KW, co nie jest prawdą), natomiast pozostałe dwa wkrótce będzie można kupić. Jest szansa, że
zrobią to Koleje Dolnośląskie. Warto przypomnieć, że dwa kolejne Linki Pesa wyprodukuje też
dla województwa lubuskiego.
Pesa dostarczy do Wielkopolski także
10 elektrycznych zespołów trakcyjnych Elf 2. Dostawy tych pociągów mają rozpocząć się w 2018 roku.