Bydgoska Pesa wzięła udział w największej światowej konferencji dotyczącej zielonej energii - World Smart Energy Week w Tokio. Na zaproszenie organizatorów wykład na temat technologii wodorowej producenta wygłosił prezes Krzysztof Zdziarski.
World Smart Energy Week organizowany w Tokio to najwieksza i najważniejsza światowa konferencja i targi dedykowane nowym zielonym technologiom w obszarze produkcji wykorzystania energii. Konferencja odbywa się w dniach 20.02 - 01.03.2024 w centrum wystawienniczym Tokyo Big Sight w Japonii. Dość powiedzieć, że na targach odbyła się światowa premiera wodorowego samochodu Hondy.
W imprezie uczestniczy ponad 1500 wystawców z dziedzin wodorowych i ogniw paliwowych, systemów fotowoltaicznych, akumulatorów, inteligentnych sieci, energii wiatrowej, energii z biomasy, energetyki cieplnej, rozwiązań dekarbonizacyjnych, systemów gospodarki o obiegu zamkniętym itp. Targom towarzyszą seminaria i spotkania biznesowe z udziałem liderów branż zielonych technologii na świecie.
Pesa została przez organizatorów zaproszona do zaprezentowania rozwiązań związanych z implementacją technologii wodorowych do pojazdów szynowych. Prezes Pesy Krzysztof Zdziarski miał okazję zaprezentować
projekty wodorowej lokomotywy manewrowej i wodorowych pojazdów pasażerskich, które realizuje bydgoska firma w sesji dotyczącej dekarbonizacji portów i transportu. - Jako jedni z nielicznych mamy w pełni homologowany pojazd - i to na trudnym europejskim rynku. Dlatego zainteresowanie naszą prezentacją było bardzo duże - mówi prezes Pesy Krzysztof Zdziarski.
Po uzyskaniu homologacji lokomotywy
Sm42-6Dn zainteresowanie wodorowymi rozwiązaniami Pesy znacząco wzrosło. Spółka rozmawia nie tylko z potencjalnymi klientami z Polski i zagranicy (Niemcy, Szwecja, Włoch, Rumunia, Czechy), ale również z partnerami technologicznymi. W ostatnim czasie bydgoską siedzibę spółki odwiedzili między innymi przedstawiciele takich japońskich firm Mitsui, West Japan Railway (JR West - operator Shinkansen) czy Toyota Europe. Jak się dowiadujemy, rozmowy dotyczyły właśnie współpracy w obszarze implementacji technologii wodorowych w pojazdach szynowych.