– Pesa jest producentem nowoczesnych lokomotyw, a my, jako zakład zajmujący się modernizacją i utrzymaniem, jesteśmy naturalnym wyborem jeśli chodzi o serwis tych najnowszych elektrowozów Pesy – powiedział Jacek Bilski, prezes zakładu Pesa Mińsk Mazowiecki, dawnego ZNTK Mińsk Mazowiecki.
"Rynek Kolejowy" był w Mińsku Mazowieckim przy okazji przekazana do PKP Intercity
ostatniego zmodernizowanego przez miński zakład ezeta ED74. – Jak państwo widzicie zajęliśmy się modernizacją pojazdu zbudowanego kiedyś przez Pesę. Głównym zadaniem Pesy Mińsk Mazowiecki jest przeprowadzanie napraw, modernizacji i utrzymania. Te kompetencje będą się poszerzać na kolejne typy nowoczesnych pojazdów – powiedział Jacek Bilski, prezes Pesy Mińsk Mazowiecki.
Szef mińskiego zakładu miał na myśli lokomotywy Gama, których produkcją zajmuje się spółka-matka z Bydgoszczy. Lokomotyw jest coraz więcej na polskim rynku i potrzebny jest podmiot, który, najlepiej w ramach Grupy Pesa, zajmie się utrzymaniem, serwisem i naprawami okresowymi Gam. To będzie nowa rola zakładu w Mińsku Mazowieckim. Tę informację potwierdził prezes Pesy Krzysztof Zdziarski.
– Pesa Mińsk Mazowiecki ma najlepsze kompetencje do prac przy utrzymaniu lokomotyw Gama – powiedział krótko.
Obecnie w Mińsku Mazowieckim zakończono kontrakt na przebudowę ED74, trwają naprawy lokomotyw EP09 dla PKP Intercity. Miński zakład przeprowadza ponadto prace na poziomie P4 przy zmodernizowanych wcześniej przez siebie 71 EN57AKM (w ramach dwóch umów z Kolejami Mazowieckimi) rozpoczęły się też prace P4 przy bardzo udanych EN57AL (66 sztuk), z których pierwsze po naprawach mają wyjechać z lipcu.
Za chwile Pesa Mińsk Mazowiecki rozpocznie też naprawy główne 59 wagonów typu Z dla PKP Intercity (152 i 154A), zajmie się też Swingami dla Tramwajów Warszawskich. Na co dzień zajmuje się też utrzymaniem zespołów trakcyjnych Dart.