Pesa i Newag złożyły oferty w przetargu na dostawę 20 nowych lokomotyw dla PKP Intercity. Tańsza jest oferta z Nowego Sącza, ale obie przekraczają budżet.
W sierpniu państwowy przewoźnik dalekobieżny PKP Intercity dość nieoczekiwanie
ogłosił przetarg na dostawę 20 fabrycznie nowych elektrowozów. Teraz otwarto oferty - wystartowały tylko polskie firmy.
Budżet PKP IC na zadanie to 463 710 000,00 zł brutto. Oferta Pesy opiewa na 561 372 000,00 zł brutto a Newag jest tańszy: 524 595 000,00 brutto. Obydwie firmy zadeklarowały 60 m-cy okres utrzymania, co oczywiście ma swoje odbicie w cenie. Inne informacje nie zostały ujawnione. Teraz przed PKP Intercity decyzja, czy podniesie budżet na realizację.
Kryteria uzyskania zamówienia są następujące: Cena – 70%, termin dostawy wszystkich pojazdów – 10%, termin dostawy pierwszego pojazdu – 10%, „maksymalna liczba zdarzeń powodująca utratę zasadniczych cech eksploatacyjnych w cyklu 250 000 km” – 5%, okres gwarancji jakości i rękojmi – 5%.
Zakup ma być zrealizowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 pn. „Kolej na dobre połączenia - unowocześnienie wagonów i lokomotyw dla PKP Intercity S.A.” [POIS.05.01.00-00-0022/17].”. Trzeba się bardzo spieszyć z jego realizacją. Niestety, w przetargu nie przewiduje się opcji.