W zakładach Pesy w Bydgoszczy trwa już montaż ostatniego z 35 tramwajów Swing dla Gdańska. Ma on przyjechać do Gdańska w drugiej połowie grudnia.
Umowa na dostawę 35 tramwajów PESA Swing została podpisana we wrześniu 2009 roku pomiędzy gdańskim Zakładem Komunikacji Miejskiej a Pesą. W przetargu startowało sześć firm polskich i zagranicznych. Wybrane w przetargu tramwaje wyposażone są m.in. w system klimatyzacji, 9 kamer wewnętrznego monitoringu, przystosowane są do przewozu osób niepełnosprawnych. W Swingach zastosowano także system informacji pasażerskiej, który oprócz nazw przystanków wyświetla także mapki i zdjęcia okolic poszczególnych przystanków. Koszt jednego pojazdu to ok. 8 mln złotych. Znaczną część środków na ten cel udało się pozyskać ze środków Unii Europejskiej w ramach realizacji III etapu Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej. Między innnymi dzięki dostawie Swingów, Gdańsk szczycie się obecnie najwyższym udziałem niskopodłogowych tramwajów na stanie taborowym w całej Polsce. - Szkoda kończyć tak udany kontrakt. Chyba nie oddamy im tego ostatniego tramwaju - żartuje Maciej Maciejewski, dyrektor marketingu Pesy.
Przedostatni tramwaj Pesa Swing przyjechał do Gdańska w nocy z 25 na 26 listopada. Rozładunek odbył się na ul. Nowe Ogrody przy Urzędzie Miejskim. Podobnie, jak inne tramwaje PESA Swing w Gdańsku, także i ten, o numerze bocznym 1044, będzie miał swojego patrona – zostanie nim Szczepan Pilecki. Tramwaj zostanie włączony do ruchu 1 grudnia. Ostatni, 35 tramwaj PESA Swing, przyjedzie do Gdańska w drugiej połowie grudnia.