Koleje Mazowieckie otrzymały tylko jedną ofertę w przetargu na naprawę na 4 poziomie utrzymania wraz z modernizacją dwóch elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EW60. Przebudowa będzie gruntowna - zniknie połowa drzwi, co było bardzo przydatne przy dużej wymianie pasażerów.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie 2 napraw poziomu 4 utrzymania z modernizacją elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) serii EW60. W ramach modernizacji układ rozruchu zostanie przebudowany z czoperowego na falownikowy, a silniki prądu stałego zastąpione asynchronicznymi. Pozwoli to jednostkom uzyskać przyspieszenie rzędu 0,8-1,1 m/s2 i prędkość maksymalną 120 km/h. Układ sterowania całymi ezt będzie mikroprocesorowy. Pojazdy stracą też swój największy wyróżnik - modernizacja zakłada likwidację czterech skrajnych par drzwi w każdym członie. Obecnie pojazdy mają ich osiem na człon, co zapewnia błyskawiczną wymian pasażerów. Więcej o tym, jak będą wyglądać pociągi po modernizacji można przeczytać tutaj.
Jedyną ofertę w przetargu na modernizację EW60 złożyło konsorcjum Pesy i ZNTK Mińsk Mazowiecki. Została ona zaakceptowana. Przewoźnik nie podał do publicznej wiadomości wysokości oferty. Wykonawca ma wykonać naprawy poziomu 4 utrzymania z modernizacją 2 EZT EW60 w terminie nie dłuższym niż do dnia 31 grudnia 2013 r.,