Przewozy Regionalne rozstrzygnęły przetarg na dostawę w formie leasingu oraz 8-letnie utrzymanie sześciu spalinowych zespołów trakcyjnych. Cztery dwuczłonowe pojazdy dostarczy Przewozom Regionalnym Newag, a dwa jednoczłonowce - Pesa.
Przewozy Regionalne rozpisały przetarg na dostawę sześciu pojazdów spalinowych, w tym dwóch jednoczłonowych i czterech dwuczłonowych w styczniu tego roku. Od warunków postępowania odwołał się Newag, twierdząc że jedynym podmiotem dysponującym świadectwem typu na jednoczłonowy autobus szynowy jest bydgoska Pesa. KIO nie podzieliła jednak argumentów Newagu i odwołanie oddaliła, a zgodnie ze swoim odwołaniem, Newag nie złożył oferty na pojazdy jednoczłonowe.
Dlatego w pierwszym zadaniu dotyczącym leasingu dwóch jednoczłonowych, spalinowych zespołów trakcyjnych ofertę złożyło tylko konsorcjum firm Pesa Bydgoszcz i Pesa Rental. Wartość oferty to 18,37 mln zł. W drugim zdaniu w ramach tego zamówienia obejmującym dostawę czterech dwuczłonowych, spalinowych zespołów trakcyjnych wspomniane wyżej konsorcjum zaproponowało za swoje produkty i usługi 50,74 mln zł. Zdecydowanie niższe wymagania cenowe przedstawił Newag. Nowosądecki producent oszacował swoje koszty na 37,77 mln zł. Jedynym kryterium wyboru oferty w tym przetargu była najniższa cena. Po przeanalizowaniu ofert PR nie odrzuciły żadnej z nich, i zaakceptowały ofertę Pesy w zadaniu pierwszy i Newagu w zadaniu drugim.
Jakie będą nowe pociągi spalinowe Przewozów Regionalnych? Bardzo przyjazne pasażerom. Minimalna liczba stałych miejsc siedzących w nowych pojazdach to 50 osób na człon. Tyle samo pasażerów ma zmieścić się na miejscach stojących.. Podłoga musi być obniżona w co najmniej 40-proc. długości przedziału pasażerskiego. W każdym pociągu znajdzie się modułowa kabina WC z systemem zamkniętym, oraz jedna para drzwi na stronę. Pomieszczenia pasażerskie będą bezprzedziałowe, o standardzie 2 klasy. Pomiędzy siedzeniami znajdą się gniazda 230V do zasilania laptopów w ilości jednego gniazda na dwa sąsiednie siedzenia. Więcej o nowych pojazdach pisaliśmy tutaj.