Partnerzy serwisu:
Biznes

Pesa i Newag podzieliły się zamówieniem na nowe pociągi dla Przewozów Regionalnych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Data publikacji:
17-04-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Pesa i Newag podzieliły się zamówieniem na nowe pociągi dla Przewozów Regionalnych
Przewozy Regionalne rozstrzygnęły przetarg na dostawę w formie leasingu oraz 8-letnie utrzymanie sześciu spalinowych zespołów trakcyjnych. Cztery dwuczłonowe pojazdy dostarczy Przewozom Regionalnym Newag, a dwa jednoczłonowce - Pesa.

Przewozy Regionalne rozpisały przetarg na dostawę sześciu pojazdów spalinowych, w tym dwóch jednoczłonowych i czterech dwuczłonowych w styczniu tego roku. Od warunków postępowania odwołał się Newag, twierdząc że jedynym podmiotem dysponującym świadectwem typu na jednoczłonowy autobus szynowy jest bydgoska Pesa. KIO nie podzieliła jednak argumentów Newagu i odwołanie oddaliła, a zgodnie ze swoim odwołaniem, Newag nie złożył oferty na pojazdy jednoczłonowe.

Dlatego w pierwszym zadaniu dotyczącym leasingu dwóch jednoczłonowych, spalinowych zespołów trakcyjnych ofertę złożyło tylko konsorcjum firm Pesa Bydgoszcz i Pesa Rental. Wartość oferty to 18,37 mln zł. W drugim zdaniu w ramach tego zamówienia obejmującym dostawę czterech dwuczłonowych, spalinowych zespołów trakcyjnych wspomniane wyżej konsorcjum zaproponowało za swoje produkty i usługi 50,74 mln zł. Zdecydowanie niższe wymagania cenowe przedstawił Newag. Nowosądecki producent oszacował swoje koszty na 37,77 mln zł. Jedynym kryterium wyboru oferty w tym przetargu była najniższa cena. Po przeanalizowaniu ofert PR nie odrzuciły żadnej z nich, i zaakceptowały ofertę Pesy w zadaniu pierwszy i Newagu w zadaniu drugim.

Jakie będą nowe pociągi spalinowe Przewozów Regionalnych? Bardzo przyjazne pasażerom. Minimalna liczba stałych miejsc siedzących w nowych pojazdach to 50 osób na człon. Tyle samo pasażerów ma zmieścić się na miejscach stojących.. Podłoga musi być obniżona w co najmniej 40-proc. długości przedziału pasażerskiego. W każdym pociągu znajdzie się modułowa kabina WC z systemem zamkniętym, oraz jedna para drzwi na stronę. Pomieszczenia pasażerskie będą bezprzedziałowe, o standardzie 2 klasy. Pomiędzy siedzeniami znajdą się gniazda 230V do zasilania laptopów w ilości jednego gniazda na dwa sąsiednie siedzenia. Więcej o nowych pojazdach pisaliśmy tutaj.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5