Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pesa: Gama DualPower na ostatniej prostej [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Autor:

Pesa

Data publikacji:
19-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
19-07-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Pesa

Podziel się ze znajomymi:

Na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie rozpoczęły się ostatnie testy prototypu lokomotywy dwunapędowej przez Pesa. W tym tygodniu Gama 111DE DualPower testowana jest w jeździe z wagonami na zasilaniu zarówno z silnika elektrycznego, jak i spalinowego.

– To ostatni etap testów fabrycznych po których rozpoczną się badania homologacyjne. Już po pierwszych jazdach w Żmigrodzie wiemy jedno – jest dobrze. Lokomotywa osiąga założone parametry trakcyjne, obydwa napędy spisują się bez zarzutu, a maszyniści chwalą płynne przejście pomiędzy rodzajami zasilania – powiedział Wojciech Matuszak, kierownik zespołu ds. homologacji Pesa.

Gama 111DE to pierwsza polska dwunapędowa lokomotywa liniowa. Zaletą systemu DualPower jest połączenie funkcji lokomotyw w trakcji elektrycznej i spalinowej. Posiada szereg rozwiązań technologicznych i konstrukcyjnych, szczególnie w układzie napędowym, których zastosowanie klasyfikuje pojazd w grupie lokomotyw o najniższym stopniu energochłonności i jednocześnie najwyższym stopniu ekologiczności.

Lokomotywa dwunapędowa wyznacza nowe standardy w prowadzeniu ruchu pociągów z uwagi na możliwość wyboru przejazdu najkrótszą trasą w dowolnej konfiguracji zasilania trakcyjnego. Płynny proces zmiany rodzaju trakcji bez względu na warunki atmosferyczne zmniejsza znacznie koszt obsługi trakcyjnej z uwagi na eliminację z procesu przewozowego drugiej lokomotywy oraz manewrowych lokomotyw spalinowych na stacji początkowej i końcowej.

– Największą zaletą lokomotywy dwunapędowej będzie jej uniwersalność i możliwości operacyjne. Gama 111DE wyróżniać się będzie także dużym zakresem funkcjonalności, ponieważ podwójny napęd spowoduje, że będzie mogła wykonywać różne prace transportowe w ruchu towarowym oraz pasażerskim na liniach zelektryfikowanych i poza nimi, a także wszelkie prace manewrowe. Oferujemy ją przewoźnikom zajmującym się transportem intermodalnym, przewozami towarów oraz przewozami pasażerskimi – podkreślił Piotr Rościszewski, dyrektor sprzedaży rynku lokomotyw.

Gama 111DE została wyposażona w napęd elektryczny o mocy 2800 kW pozwalający rozwijać prędkość 160 km/h i ekologiczny napęd spalinowy poziomu Stage V o mocy 2000 kW o maksymalnej prędkości 120 km/h. 16 lokomotyw dwunapędowych zamówiło już w Pesa PKP Intercity. Produkowana dla IC będzie wyróżniać się nowym designem oraz dodatkowymi, innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi.

Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

RegioFoxy z Pesy wożą kolejnych pasażerów

Tabor i technika

RegioFoxy z Pesy wożą kolejnych pasażerów

Daniel Siwak 08 lipca 2024

Nowe Twisty już na ulicach Wrocławia

Zintegrowany transport

Nowe Twisty już na ulicach Wrocławia

Jakub Rösler 24 czerwca 2024

Pesa: Chcemy kojarzyć się z niezawodnością

Tabor i technika

Pesa: Chcemy kojarzyć się z niezawodnością

Roman Czubiński 07 czerwca 2024

Zobacz również:

Czeski Orlen Unipetrol i Pesa z memorandum dotyczącym wodoru

Tabor i technika

Czeski Orlen Unipetrol i Pesa z memorandum dotyczącym wodoru

Michał Szymajda 13 czerwca 2024

Pierwsze spalinowe RegioFoxy Pesy w normalnej eksploatacji w Czechach

Tabor i technika

Pesa: Chcemy kojarzyć się z niezawodnością

Tabor i technika

Pesa: Chcemy kojarzyć się z niezawodnością

Roman Czubiński 07 czerwca 2024

Pozostałe z wątku:

RegioFoxy z Pesy wożą kolejnych pasażerów

Tabor i technika

RegioFoxy z Pesy wożą kolejnych pasażerów

Daniel Siwak 08 lipca 2024

Nowe Twisty już na ulicach Wrocławia

Zintegrowany transport

Nowe Twisty już na ulicach Wrocławia

Jakub Rösler 24 czerwca 2024

Pesa: Chcemy kojarzyć się z niezawodnością

Tabor i technika

Pesa: Chcemy kojarzyć się z niezawodnością

Roman Czubiński 07 czerwca 2024

Zobacz również:

Czeski Orlen Unipetrol i Pesa z memorandum dotyczącym wodoru

Tabor i technika

Czeski Orlen Unipetrol i Pesa z memorandum dotyczącym wodoru

Michał Szymajda 13 czerwca 2024

Pierwsze spalinowe RegioFoxy Pesy w normalnej eksploatacji w Czechach

Tabor i technika

Pesa: Chcemy kojarzyć się z niezawodnością

Tabor i technika

Pesa: Chcemy kojarzyć się z niezawodnością

Roman Czubiński 07 czerwca 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5