Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Pesa dostarczy tramwaje dwukierunkowe dla Warszawy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-01-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Pesa dostarczy tramwaje dwukierunkowe dla Warszawy
Tramwaje Warszawskie wybrały dostawcę 45 niskopodłogowych tramwajów dwukierunkowych. Nie ma zaskoczenia: najwyżej punktowaną ofertę złożyła bydgoska Pesa, która dostarczyła już wcześniej do stolicy sześć Swingów Duo w ramach innego zamówienia.

Pesa przedstawiła najtańszą propozycję, opiewającą na kwotę 380 088 522,26 zł brutto (cena „po poprawieniu omyłek” – wyższa o ok. 2,65 mln zł względem podanej w początkowo złożonej ofercie). Solaris chciał o ok. 100 mln zł więcej, a trzeci z kolei CAF oczekiwał dodatkowych 200 mln zł względem oferty bydgoskiego producenta. Cena decydowała o wyborze w 60%.

Pod względem rozwiązań technicznych i funkcjonalnych oferty Pesy i Solarisa dostały tyle samo punktów. Ocenie podlegały: odległość dolnej krawędzi otworu drzwi dwustrumieniowych od osi wzdłużnej tramwaju (8%), szerokość przejścia wzdłuż tramwaju (8%), płaskość podłogi na całej długości przejścia w części pasażerskiej (6%), masa własna tramwaju (6%), ustawienie siedzeń (5%), poziom dźwięku na zewnątrz (4%), średnica koła wózka (3%). Obaj producenci otrzymali 0,75 pkt. na sześć możliwych pod względem masy własnej tramwaju, natomiast w pozostałych wymienionych kategoriach dostali maksymalną liczbę punktów. Oferta hiszpańskiego CAF-u została wykluczona z oceny punktowej. Firmom przysługuje jeszcze prawo odwołania się od zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty.

Rozpoczęcie dostaw przewidziane jest 15 miesięcy po podpisaniu umowy. Pojazdy mają być w pełni klimatyzowane, a także w całości niskopodłogowe. W każdym tramwaju znajdzie się monitoring, system elektronicznej informacji pasażerskiej z ekranami LCD, dostosowanymi także do wyświetlania reklam. Maksymalna długość tramwaju to 32,5 m. Pojazdy mają pomieścić co najmniej 250 osób (w przypadku „zagęszczenia” – to jest jedna osoba stojąca na 0,15 m.kw. powierzchni przeznaczonej do stania), w tym 28 na miejscach siedzących. Tramwaje muszą być wyposażone w elektronicznie sterowany napęd wykorzystujący silniki prądu przemiennego, a także wózki z kołami związanymi osią klasyczną lub niezwiązanymi żadną osią. Dodatkowo dwa pojazdy mają być dostosowane do potrzeb nauki jazdy. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia liczby zamówionych tramwajów do 30, jeśli w okresie 12 miesięcy od podpisania umowy projekt z zakupem tramwajów nie zostanie umieszczony na liście projektów indywidualnych POIiŚ.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Warszawski tramwaj po raz pierwszy na Belwederskiej [zdjęcia]

Tabor i technika

Warszawski tramwaj po raz pierwszy na Belwederskiej [zdjęcia]

Michał Szymajda 31 sierpnia 2024

Warszawa. Tramwaje wracają na Kercelak i Sielce

Infrastruktura

Warszawa. Kraniec na Stawkach już gotowy

Infrastruktura

Warszawa. Kraniec na Stawkach już gotowy

Jakub Rösler 21 sierpnia 2024

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Warszawski tramwaj po raz pierwszy na Belwederskiej [zdjęcia]

Tabor i technika

Warszawski tramwaj po raz pierwszy na Belwederskiej [zdjęcia]

Michał Szymajda 31 sierpnia 2024

Warszawa. Tramwaje wracają na Kercelak i Sielce

Infrastruktura

Warszawa. Kraniec na Stawkach już gotowy

Infrastruktura

Warszawa. Kraniec na Stawkach już gotowy

Jakub Rösler 21 sierpnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5