Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Pesa dostarczy 12 Swingów dla Tramwaju Fordon

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-08-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

W czwartek (7 sierpnia) spółka Tramwaj Fordon, która buduje nową, 9,5-km trasę tramwajową w Bydgoszczy, podpisała z Pesą umowę na dostawę dwunastu Swingów. Tramwaje zostaną dostarczone pod koniec przyszłego roku do obsługi powstającej linii.

W tej chwili w Bydgoszczy budowana jest 9,5-kilometrowa trasa do dzielnicy Fordon na wschodzie miasta – z wielką estakadą i węzłem przesiadkowym w rejonie stacji kolejowej Bydgoszcz Wschód. Inwestycję realizuje specjalnie do tego celu powołana spółka Tramwaj Fordon. Ma być gotowa pod koniec 2015 r.

W czwartek Tramwaj Fordon podpisał z Pesą umowę na dostawę 12 pięcioczłonowych Swingów. Zamówienie stanowi połowę zapotrzebowania na tramwaje na powstającej trasie. – Do tej pory bydgoska Pesa produkowała pojazdy dla wielu polskich miast, ale nie tylko. Cieszę się, że moment, w którym te piękne tramwaje będą jeździły po bydgoskich ulicach, właśnie następuje – mówi Rafał Bruski, prezydent miasta. Jak dodaje, otwarta jest sprawa malowania. Wartość kontraktu to 109 mln zł.

Kontrakt jest realizacją przetargu ramowego sprzed trzech lat. – Dzisiaj ziszcza się umowa szczegółowa na 12 sztuk, które będą dostarczane z końcem przyszłego roku, czyli z chwilą, kiedy cała infrastruktura do Fordonu będzie gotowa do eksploatacji – mówi Witold Dębicki, szef spółki Tramwaj Fordon. Jak dodaje, Bydgoszcz wynegocjowała zmiany w kontrakcie. – Tramwaje, w ramach ceny wynegocjowanej wówczas, będą doposażone np. w diagnostykę pojazdu on-line – mówi Dębicki. – Tak naprawdę to, co chcieliśmy wtedy kupić, dzisiaj byłoby przestarzałe. To wielki ukłon ze strony Pesy, która zaproponowała po negocjacjach dostarczenie nowoczesnego sprzętu – podkreśla prezydent Bruski. Jak wyjaśnia, miasto zdecydowało się na zakup 12 tramwajów z opcji na 15, gdyż na kolejne pojazdy nie dostałoby wsparcia unijnego.

Długość 5-członowego, jednoprzestrzennego tramwaju wynosi 30,12 m (ze zderzakami). Pojazd będzie przystosowany do toru o rozstawie 1000 mm. Maksymalna szerokość wozu wyniesie 2350 mm. Zdolność przewozowa określona jest na 207 pasażerów. W pojeździe przewidziano cztery pary drzwi dwustrumieniowych i dwie pary jednostrumieniowuch. W pełni niskopodłogowy tramwaj będzie wyposażony w rampę dla niepełnosprawnych, klimatyzację, systemy informacji pasażerskich i zliczania pasażerów oraz automat biletowy. Dodatkowym udogodnieniem dla pasażerów będzie wi-fi. Minimalna szerokość przejścia wewnątrz wyniesie 660 mm. Wózki posiadają klasyczne osie, zawieszenie ma dwa stopnie sprężynowania. Moc znamionowa pojazdu to 4x 150 kW.Tramwaj będzie przystosowany do pokonywania 6-procentowych wzniesień, a maksymalna prędkość eksploatacyjna określona jest na 70 km/h.

Więcej na portalu Transport-Publiczny.pl
 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Bydgoszcz poczeka na tramwaj do Fordonu. Przez opóźnione tramwaje Pesy

Zintegrowany transport

Bydgoszcz poczeka na tramwaj do Fordonu. Przez opóźnione tramwaje Pesy

wu, Transport-publiczny.pl 01 stycznia 2016

Bydgoszcz: Linia do Fordonu jako preludium inwestycyjne

Zintegrowany transport

Bydgoszcz: Linia do Fordonu jako preludium inwestycyjne

pr, transport-publiczny.pl 16 lipca 2014

Tramwaj do Fordonu. Nie tylko tory i asfalt

Zintegrowany transport

Tramwaj do Fordonu. Nie tylko tory i asfalt

wu, Transport-Publiczny.pl 15 kwietnia 2015

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Bydgoszcz poczeka na tramwaj do Fordonu. Przez opóźnione tramwaje Pesy

Zintegrowany transport

Bydgoszcz poczeka na tramwaj do Fordonu. Przez opóźnione tramwaje Pesy

wu, Transport-publiczny.pl 01 stycznia 2016

Bydgoszcz: Linia do Fordonu jako preludium inwestycyjne

Zintegrowany transport

Bydgoszcz: Linia do Fordonu jako preludium inwestycyjne

pr, transport-publiczny.pl 16 lipca 2014

Tramwaj do Fordonu. Nie tylko tory i asfalt

Zintegrowany transport

Tramwaj do Fordonu. Nie tylko tory i asfalt

wu, Transport-Publiczny.pl 15 kwietnia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5