Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pesa chce zbudować dla ŁKA pojazdy z platformy Regio160

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
24-11-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pesa chce zbudować dla ŁKA pojazdy z platformy Regio160
fot. MS, Rynek Kolejowy
Wskazano na zwycięzcę przetargu na dostawę 4 elektrycznych zespołów trakcyjnych (z opcją na 20 kolejnych). Pesa chce zbudować dla ŁKA zupełnie nowy pojazd Regio160.

O tym, że to najprawdopodobniej bydgoska Pesa dostarczy pojazdy dla ŁKA pisaliśmy tutaj. Właśnie wyszło na jaw, że jeśli wszystko zakończy się dla producenta pomyślnie, Łódzkie otrzyma do dyspozycji pierwsze pojazdy z platformy Regio160.

– Potwierdzam, że złożyliśmy ofertę, w której proponujemy klientowi z Łodzi zupełnie nowy pojazd – powiedział Maciej Grześkowiak, rzecznik prasowy Pesy, który pokazał nam też wizualizację pojazdu.

Czym charakteryzować ma się nowa konstrukcja? Jak mówił w lipcu ubiegłego roku prezes Pesy Krzysztof Zdziarski, najważniejszą nowością ma być skorupowy typ konstrukcji, w której poszycie pełni funkcje nośne.



– Powoduje to, że pociąg jest znacznie lżejszy, ale wymusza jednocześnie zastosowanie nowych technologii spawania. Wymagania dotyczące montażu kolejnych podzespołów w pojazdach powodują, że są one coraz cięższe. Jednocześnie nie można zwiększać całkowitej masy pojazdu, bo to powoduje większe zużycie energii i infrastruktury. Dlatego chcemy wykonać krok do przodu – mówił. Nowy będzie również design zewnętrzny i wewnętrzny, pojazdy zabiorą na pokład nieco więcej pasażerów niż Elfy2 poprzedniej generacji o podobnej liczbie członów.

W ramach platformy można zamawiać pojazdy z wagonami opartymi na dwóch wózkach, jednak ŁKA zdecydowała się na zamawianie klasycznych (w warunkach polskich) pojazdów z wózkami Jacobsa. Znakiem szczególnym Regio160 ma być też wysoka modułowość, a więc zastosowanie podobnych technologii produkcji dla pojazdów z różnymi typami napędu oraz pojemności.

Pojazdem "przejściowym" pomiędzy Elfem 2 a pojazdami z platformy Regio160 jest zespół trakcyjny zbudowany dla RegioJet. Piszemy o nim tutaj.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5