Poseł Piotr Uściński zapytał Ministerstwo Infrastruktury o to, kiedy PKP PLK zamierza zrealizować zapowiadane wydłużenie peronów na stacji Nowy Dwór Mazowiecki.
O przetargu na wydłużenie oddanych do użytku w 2008 roku peronów pisaliśmy
tutaj. Obecnie dłuższe pociągi uruchamiane przez PKP Intercity (np. TLK Karpaty) mają problem z zatrzymaniem w Nowym Dworze i cześć wagonów zostaje poza peronami.
O zaawansowanie prac nad wydłużeniem miejsce odprawy podróżnych pytał poseł Uściński. Pyta on, czy czy został ukończony projekt przebudowy peronów stacji Nowy Dwór Mazowiecki i jakie parametry on przewiduje.
– Projekt przebudowy peronów na stacji Nowy Dwór Mazowiecki znajduje się w końcowej fazie przygotowania oraz uzgodnienia. Przewiduje on wydłużenie peronów do długości 300 m każdy – informuje podsekretarz stanu w MIB Andrzej Bittel. – Dodatkowo projekt zakłada wymianę nawierzchni peronu, która będzie uwzględniać potrzeby osób niepełnosprawnych (pochylnie ułatwiające dojście na perony, istniejące platformy pionowe), w tym potrzeby osób niewidomych oraz niedowidzących (m.in. ścieżki dotykowe składające się z pasa prowadzącego oraz pól uwagi – elementów punktowo wypukłych na całej długości peronów) – dodaje przedstawiciel MI. Koszt prac to ok. 3,7 mln zł.
Do rozpoczęcia budowy nie dojdzie jednak w tym roku. Początek prac zaplanowano na 2019 rok. Potrwają 6 miesięcy.