PKP PLK wraz z wejściem w życie nowego rozkładu oddała do dyspozycji pasażerom odnowione perony w Kołobrzegu. Na dopuszczenie do pracy działają jeszcze windy.
Modernizacja infrastruktury pasażerskiej na stacji Kołobrzeg podzielona była na dwa zadania: przebudowa i przystosowanie przejścia pod torami do obsługi osób mających trudności z mobilnością i modernizacja peronów nr 1 i 2 stacji. Oba zadania kosztowały około 7,7 mln zł. W ramach modernizacji przejścia pobudowano windy na perony nr 1 i 2 oraz wyremontowano wnętrze tunelu, schody na perony i zadaszenie. Zamontowano nowe oświetlenie i wyremontowano odwodnienie tunelu.
– W ramach drugiego zadania podwyższone i wydłużone do 400 m zostały oba perony. Umożliwia to obsługę najdłuższych pociągów pasażerskich. Na peronach została położona nowa nawierzchnia z elementami ułatwiającymi poruszanie się osób niewidomych i niedowidzących. Zamontowane zostały także nowe ławki, kosze, oświetlenie i gabloty. Obydwa zadania zostały zakończone na początku grudnia. Na ukończeniu są formalności związane z pozwoleniem na użytkowanie wind – powiedział Zbigniew Wolny, rzecznik prasowy PKP PLK.
Na uwagę zasługuje pozostawienie na peronach starych, nitowanych wiat. Niestety, PKP PLK najwyraźniej uznała, że pomalowanie ich na kolor niebieski doda im szyku. Na stacji brakuje tez na razie nowoczesnej informacji pasażerskiej. Więcej na temat inwestycji
pisaliśmy tutaj.