Partnerzy serwisu:
Fotorelacje

Perony na stacji w Katowicach gotowe

Dalej Wstecz
Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
03-09-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

Modernizacja ostatniego z czterech peronów na stacji Katowice – peronu pierwszego – została zakończona 31 sierpnia 2013 r. Od 2 września pasażerowie korzystają ze wszystkich odnowionych peronów, które zyskały zadaszenie, nową nawierzchnię, ławki tablice informacyjne i szereg innych elementów służących pasażerom.

Zadaszenie nad peronem pierwszym jest częścią hali peronowej zakrywającej cztery perony i osiem torów. Panele umieszczone na wysokiej konstrukcji chronią pasażerów deszczem, wiatrem czy śniegiem, nie ograniczając przy tym dostępu światła dzięki przezroczystym elementom wykonanym z poliwęglanu.

Peron pokryty nową nawierzchnią, został przystosowany do potrzeb niepełnosprawnych, opiekunów z dziećmi na wózkach, czy podróżnych z cięższym bagażem. Na każdym peronie zainstalowano podwójne schody ruchome, platformę dźwigową, platformę przyschodową oraz nowy system informacji dla pasażera: megafony, elektroniczne wyświetlacze i tablice informacyjne oraz elementy małej architektury jak ławki, kosze i tablice z rozkładami jazdy. Na krawędziach peronowych oraz przy schodach zostały umieszczone pasy ostrzegawcze o fakturze wyczuwalnej pod stopami, które ułatwiają bezpieczne poruszanie się osobom niewidomym i słabo widzącym.

W ramach modernizacji układu torowego i infrastruktury do obsługi podróżnych w obrębie peronów 1,2,3,4 na stacji Katowice wymieniono tory, pod którymi  zamontowano maty tłumiące drgania, odwodnienie i izolację konstrukcji przejść pod torami. Przebudowano instalację wodociągową i przeciwpożarową, a także oświetlenie i sieć trakcyjną nad torami.

Ostatnim etapem była rewitalizacja  zachodniego odcinka przejścia pod torami tj. od schodów zachodnich prowadzących na peron 4, do wyjścia w stronę placu Oddziałów Młodzieży Powstańczej. Poszczególne perony modernizowano bez wstrzymywania obsługi pasażerów i pracy eksploatacyjnej stacji. Koszt modernizacji stacji Katowice to ponad 70 mln zł.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Trwa remont przystanków między Tomaszowem a Radomiem

Infrastruktura

UTK będzie sprawdzał wysokość peronów

Infrastruktura

UTK będzie sprawdzał wysokość peronów

Roman Czubiński 14 kwietnia 2023

Fundacja ProKolej apeluje o ujednolicenie peronów w Polsce

Komentarze

Poznań: Brakuje pieniędzy na remont peronów

Infrastruktura

Poznań: Brakuje pieniędzy na remont peronów

Gazeta Wyborcza 07 lutego 2013

Zobacz również:

Trwa remont przystanków między Tomaszowem a Radomiem

Infrastruktura

UTK będzie sprawdzał wysokość peronów

Infrastruktura

UTK będzie sprawdzał wysokość peronów

Roman Czubiński 14 kwietnia 2023

Fundacja ProKolej apeluje o ujednolicenie peronów w Polsce

Komentarze

Poznań: Brakuje pieniędzy na remont peronów

Infrastruktura

Poznań: Brakuje pieniędzy na remont peronów

Gazeta Wyborcza 07 lutego 2013

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5