W Katowicach został dziś oddany do użytku peron czwarty stacji kolejowej. Prace zostały teraz przeniesione na pierwszy – ostatni do przebudowy - peron. Od dłuższego czasu pasażerowie korzystają z gotowych peronów nr 2 i 3, oraz peronu piątego. Ruszyły również schody ruchome.
Zapowiedzi o zmianach na stacji Katowice można było usłyszeć wczoraj na peronach. Potwierdza je dziś Maciej Dutkiewicz z PKP PLK. - Od północy pasażerowie korzystają z nowego peronu - mówi rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji. - Prace zostały teraz przeniesione na pierwszy – ostatni do przebudowy - peron. Ruszyły również schody ruchome. Na każdy peron prowadzi również winda - dodaje rzecznik.
– Przebudowie peronów i instalacji hali peronowej towarzyszyła również przebudowa torów, pod którymi zamontowano maty wibroizolacyjne tłumiące drgania, odwodnienie i izolację konstrukcji przejść pod torami – wylicza rzecznik PKP PLK. Przebudowano również instalację wodociągową i przeciwpożarową, a także instalację oświetleniową oraz przebudowano sieć trakcyjną nad torami.
Koszt modernizacji stacji Katowice to ponad 70 mln zł. Zakończenie prac planowane jest do końca sierpnia 2013 roku.